Arildos Skrevet 13. juni 2004 Del Skrevet 13. juni 2004 Heisann. Jeg oppleve for tiden kløe på undersiden av penis. Dette er ikke første gang jeg har hatt det, men forrige gang gikk jeg til fastlegen. Han trodde det var sopp, og jeg fikk en krem mot dette. Den gangen forsvannt det etter perioden han oppga at jeg skulle bruke kremen. Kremen heter Daktacort. Siden jeg har fått tilbake de samme symptom, uten å hatt samleie siden forrige gang, er jeg ikke sikker på at det er sopp. Når jeg skriver dette har jeg også oppdaget at jeg er rød på undersiden av penis og en farvefoskjell, samt at huden har skallet av. Hva kan det være og hva kan jeg gjøre for at kløen skal forsvinne? Jeg har tenkt å begynne med kremen igjen, men jeg vet ikke om det fungerer... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/149873-kl%C3%B8e-p%C3%A5-penis/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miklos Degre, Dr Med Spesialist i mikrobiologi Skrevet 14. juni 2004 Del Skrevet 14. juni 2004 Det høres for meg som om det er soppinfeksjon, men jeg kan selvfølgelig ikke stille noen sikker diagnose bare på grunnlag av en kort beskrivelse. Det at det har reagert på behandling med et soppmiddel (kombinert med betennelsesdempende steroider) peker også i retning av det samme. Det er mulig at infeksjonen ikke ble helt eliminert, f. eks. fordi du har ikke brukt kremen lenge nok. Det kan også være at det er en ny infeksjon. Sopp (candida er den vanligste) forekommer normalt i tarmen og det er relativt lett å få infeksjoner gjentatte ganger. Det er ingenting i veien for at du gjentart behandlingen, men du bør ikke slutte så snart symptomene er borte, men holde på i alle fall noen dager etterpå. His det ikke er noe respons bør du tenke på noe annet og da er mitt forslag at du oppsøker fastlegen igjen. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/149873-kl%C3%B8e-p%C3%A5-penis/#findComment-956361 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.