Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har i 2,5 mnd. hatt et seigt blankt slim som kommer ned i halsen og i nesen. Kremter for å få det løs fra halsen i gjennom dagen.Pusser nesen så godt det lar seg gjøre. Det har satt seg i bihulene. Jeg har press bak og over øynene. Vondt/tung i hodet. Jeg har forsøkt rhinoxin. Allergimedisin (Livostin 50 mikrog/dose)samtidig med allergitabletter. Og jeg har renset med saltvann gjennom nesehorn kjøpt på apoteket. Det ble også foretatt en hurtig test hos lege på virus. Der ble det ikke funnet noe. Jeg har allergi mot bjørk 0,76.(pelsdyr, midd etc.) Men allergi spray/tab. løste ikke problemet. Har ikke feber eller forstørrelse av lymfekjertler. Hva kan det være? Hvilke tester kan jeg ta for å finne svar? (røyker ikke) På forhånd takk for utfyllende og snarlig svar.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/149914-slim-i-bihulene/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Miklos Degre, Dr Med Spesialist i mikrobiologi

Det er ofte en meget vanskelig diagnose å stille, og vanligvis er det en kombinasjon av flere faktorer, spesielt hos voksne. En faktor kan gjerne være infeksjon med bakterier, ofte kombinert med allergi. Jeg vil anbefale at du tar en tur til din lege og får tatt en pløve fra nese, hals evt. fra det du får opp ved å hoste, og får han/henne til å sende det til en bakteriologisk undersøkelse. Det er selvfølgelig ingen garanti at behandling av disse bakterier vil hjelpe, men det er det nærmeste jeg kommer til. Gjerne kombinert med anti-allergiske midler.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/149914-slim-i-bihulene/#findComment-956379
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...