Gå til innhold

P-piller/Humørsvingninger


Dory

Anbefalte innlegg

Hei! (Vet ikke om dette blir rett forum da, men det er jo her jeg er mest, og det er jo ang. humørsvingninger:)

Noen som vet om man virkelig får store humørsvingninger av p-piller? Eller er det bare en myte?

Jeg bruker trionetta. Tror mine humørsvingninger er blitt værre etter at jeg begynte med disse for ett par år siden. Men er ikke helt sikker som sagt... Jeg skal kanskje slutte og se om det blir bedre.

Men det er så greit med p-piller også, i og med at da vet man jo når mensen kommer... Hmm, dilemma...

Klem,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

P-pillene kan ha noe å si.

Det er jo hormoner som man tilfører kroppen. Hvis du har unormalt store humørsvingninger som er plagsomme og som hindrer deg i å fungere normalt så bør du ta det opp med legen. Kan hende det er mer enn p-pillene som ligger bak?

Det fins p-piller og p-produkter som kan være bedre for deg enn Trionetta.

I den perioden av livet hvor mange starter med p-piller så er det mye som skjer i livet og i kroppen så det kan jo være at p-pillene ikke er årsak, men noe som skjer samtidig bare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

P-pillene kan ha noe å si.

Det er jo hormoner som man tilfører kroppen. Hvis du har unormalt store humørsvingninger som er plagsomme og som hindrer deg i å fungere normalt så bør du ta det opp med legen. Kan hende det er mer enn p-pillene som ligger bak?

Det fins p-piller og p-produkter som kan være bedre for deg enn Trionetta.

I den perioden av livet hvor mange starter med p-piller så er det mye som skjer i livet og i kroppen så det kan jo være at p-pillene ikke er årsak, men noe som skjer samtidig bare.

Hei, og takk for svar:)

Jeg går til psyk. Så har angst/humørsvingninger fra før. Men synes kanskje disse er blitt værre ja.

Så det er jo vært å slutte med p-piller, for å se om det blir bedre. Eller bytte merke som du sa:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, og takk for svar:)

Jeg går til psyk. Så har angst/humørsvingninger fra før. Men synes kanskje disse er blitt værre ja.

Så det er jo vært å slutte med p-piller, for å se om det blir bedre. Eller bytte merke som du sa:)

Jeg har hatt diagnosen bipolar siden jeg var 15 og har brukt p-piller siden jeg var 17. Har brukt Trionetta hele tiden, men har ikke merket endringer i stemningsleiet. Men det er en registrert bivirkning at man kan bli lett deprimert eller få mer humørsvingninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Timari

har hatt et innlegg selv om p-sprøyta kunne gi humørsvinginger og det sto det i felleskatalogen at det kunne gjøre. Det er også en vanlig bivirkning ved p-piller. jeg ble iallefall seriøst deprimert fra første stund etter at jeg tok p-sprøyta og først nå etter tre måneder føler jeg at livet vender tilbake. Hvis du har mistanke om at det er p-pillene som skaper humørsvingningene så synes du skal ta det opp med fastlegen og begynne med et annet medikament, evnt spiral hvis det er prevensjon du primært tenker på. Uannsett depresjoner skal man ta alvorlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...