Gå til innhold

Hva bør jeg gjøre?

Anbefalte innlegg

Gjest Hva ville du gjort?
Skrevet

Har en venninne jeg har kjent i et halvt år nå. Hun har hatt et godt øye for Kjetil, selv om også har hatt andre hun har tenkt på. Men hun sier selv at hvis hun kunne velge fra øverste hylle, ville hun valgt Kjetil. Han er imidlertid ikke forelska i henne, og har sagt det til henne. Nå er de bare gode venner. Tror kanskje de hadde noe på gang for lenge siden. Så var jeg på fest hos hu venninna mi, og hu sa at Kjetil ville komme, så ingen måtte please legge an på ham. Jeg tenkte at det skulle jeg selvfølgelig ikke gjøre. Men det endte me at Kjetil tilfeldigvis tok kontakt med meg. jeg må innrømme at jeg la godt merke til ham med èn gang han kom inn i rommet, men jeg var bare normalt vennlig ettersom venninna mi liker ham. Utover kvelden snakket Kjetil og jeg en del sammen, og det er ikke ofte jeg følte en slik "connection" med noen. Jeg forelsker meg sjeldent, og hvis jeg gjør det er det alltid i gutter jeg ikke har sjangs på. Jeg ble veldig sjarmert av ham, og tenkte at han var drømmetypen for for meg. Men igjen, jeg prøvde å ikke tenke mer på det. Synes også det var ganske ubehagelig når vi snakket sammen, og jeg tror folk så at vi fikk god kontakt - inkl. venninna mi. Da vi skulle gå, skulle jeg til å si hadet til ham, og da spurte han om jeg kunne tenke meg å fortsette samtalen en annen gang. Jeg sa "ja" uten å tenke meg om. Dessuten hadde jeg ikke ønsket å si nei der og da, og forklare det var pga min venninnes følelser for ham. Jeg fikk tlf. nummeret hans og vi skal møtes en dag. Men problemet mitt er jo selvfølgelig henne? Kan jeg ikke møte ham pga av henne? Hun kommer sikkert til å bli lei seg, men hun vet jo at hun aldri kan få ham heller. Det har hun jo sagt før jeg møtte ham. Jeg på min side føler han er 1 av en million - unik (for meg) på mange måter. Det ville vært utrolig trist å gå glipp av sjangsen å bli bedre kjent med ham. Jeg må uansett snakke med henne når jeg evnt. har sendt ham en melding. Må være helt ærlig - vil ikke gå bak ryggen hennes. Spørsmålet er om jeg bør droppe hele greia? Jeg liker gutten virkellig, viirkelig godt, og jeg tror han liker meg òg, siden han spurte om vi skulle treffes.

Gjest '!-o-!'
Skrevet

Hvis venninna di ikke har sjangs likevel, hvorfor la anledningen gå fra deg? Ærlig talt, at man er forelsket i noen gir ikke enerett på en person. Hadde stilt seg helt anerledes om de var sammen, synes jeg.

Skrevet

Jeg hadde hvertfall sagt i fra _før_ jeg møtte ham igjen. Slik at hun var klar over det før evt noe mer skjedde.

Evt så kan jo Kjetil få lov til å fortelle at han ikke er interessert i henne, men fikk et godt øye til deg...

Skrevet

Hvis hun er din venninne, og du ønsker å fortsette med å han henne som en venninne, så bryter du selvsagt all kontakt med ham. Du har allerede gjort alt for mye, siden hun ba deg om å holde avstand på forhånd.

Hvis hun ikke er viktig for deg, så sier du til henne som det er, at du falt for ham. Da sårer du henne enormt, og mister henne som venninne. Og du får kanskje en flørt eller noe mer langvarig.

Skrevet

Triangulært begjær er vanlig, dvs. at man får lyst på noe en annen har eller har lyst på.

Skrevet

Litt typisk for damer å falle for de guttene de egentlig ikke skal falle for...se bare på hvor mange som faller for drittsekker...

Gjest tjohooo
Skrevet

Litt typisk for damer å falle for de guttene de egentlig ikke skal falle for...se bare på hvor mange som faller for drittsekker...

Er det rart? Ingen er så frempå og vet hva de vil ha som drittsekkene... ingen får deg til å føle deg så supert i begynnelsen som dem. Ingen får til å finjustere radaren, lese din "smak" og skru på skuespillertendensene som dem.

Jeg ønsker meg bare en vanlig rolig fyr jeg, men DE virker det jo som at bare sikler på de kjempepene jentene :)

Gjest Menst jeg venter på sommeren
Skrevet

Om du vil beholde henne som venn eller ikke er jo opp til deg!

Personlig så mener jeg; uansett om han liker henne eller ikke, så har hun fortsatt følelser for ham og desse kan bli vanskelig for henne og takle om hun velger fortsatt å være din venn og må omgås ham, sammen med deg, hun må se deres kjærlighet til hverandre, noe hun har gått og kjennt på i over et halvt år.

Han tok sikkert henne med storm, sånn han gjorde med deg.

Men nå kjenner du jo henne ikke så godt da, og det er jo bra at hun nå blir kjennt med deg og ditt rette, før eller siden så ville jo du ha gjort det uansett!

Svik er noe av det værste som finst, om man har kjent hverandre i en måned eller hele livet, så svir det innmari....uansett!!!

Skrevet

Han er ikke forelsket i henne, dette har han fortalt henne - nå er de bare gode venner. Var det ikke så du skrev?

Da har han jo sagt klart ifra, og det blir jo litt latterlig etter mitt syn at hun skal be alle sine venninner ligge unna.

Hun har vært din venninne i et halvt år. Så er det opp til deg hvor høyt du verdsetter dette vennskapet. Jeg tror det beste du kan gjøre er å være ærlig med henne, så får du ta det som kommer. Mulig hun blir veldig lei seg og skuffet til å begynne med, men det kan gli over.

Hun kan jo ikke true mannen til å falle for henne, og når han har sagt ifra så burde hun forstå, og la det ligge å gå videre. Ikke så lett kanskje, men hun har vel ikke særlig valg heller.

Når dette er sagt, er det jo merkelig at du skulle falle akkurat for han, men det er sånt som skjer, og følelser er ikke alltid lett å styre.

Jeg syntes egentlig ikke du gjør noe galt, så lenge du er ærlig å snakker med din venninne - han er jo tross alt ledig. Så hvis du har sterke følelser for han, og det er gjensidig, så syntes jeg du skal følge disse.

Lykke til. Det er ikke alltid lett gitt :)

Skrevet

Hvis hun er din venninne, og du ønsker å fortsette med å han henne som en venninne, så bryter du selvsagt all kontakt med ham. Du har allerede gjort alt for mye, siden hun ba deg om å holde avstand på forhånd.

Hvis hun ikke er viktig for deg, så sier du til henne som det er, at du falt for ham. Da sårer du henne enormt, og mister henne som venninne. Og du får kanskje en flørt eller noe mer langvarig.

"Du har allerede gjort alt for mye, siden hun ba deg om å holde avstand på forhånd."

Det er det største våset jeg har hørt noensinne, tror jeg. Hvorfor pokker skal venninna ha noen "rett" på han, han er jo ikke engang interessert i henne..?

Skrevet

jeg syns du med god samvittighet kan treffe han igjen. Hun har da ikke "enerett" på han bare fordi hun er interessert i han. Han er jo ikke engang interessert i henne...

men jeg ville nok nevnt det for henne før jeg eventuelt traff han igjen.

Lykke til! :)

Skrevet

Enig med Anki.For noe vås.Tenk om det skulle være mannen i hennes liv? Når to stykker liker hverandre,blir det litt dumt at en venninne skal hindre dem,når det ikke kan bli noe par av dem alikevel.

Jeg kjenner to jenter som var i samme situasjon.

Hun som ble forsøkt hindret av venninnen sin er i dag lykkelig gift og har barn.

Og jentene er venner igjen.

Skrevet

Enig med Anki.For noe vås.Tenk om det skulle være mannen i hennes liv? Når to stykker liker hverandre,blir det litt dumt at en venninne skal hindre dem,når det ikke kan bli noe par av dem alikevel.

Jeg kjenner to jenter som var i samme situasjon.

Hun som ble forsøkt hindret av venninnen sin er i dag lykkelig gift og har barn.

Og jentene er venner igjen.

Nei for man skal ikke tenke på andre mennesker følelser, eller?

Dere skjønner det sikkert en dag!

Gjest sussilei
Skrevet

"Du har allerede gjort alt for mye, siden hun ba deg om å holde avstand på forhånd."

Det er det største våset jeg har hørt noensinne, tror jeg. Hvorfor pokker skal venninna ha noen "rett" på han, han er jo ikke engang interessert i henne..?

Det dreier seg vel ikke akkurat om venninnen har enerett eller ikke. Det har hun selvfølgelig ikke, ingen har enerett på et annet menneske. Spørsmåleet er jo bare om denne jenta er villig til å gi slipp på vennskapet med venninnen, for det risikerer hun dersom hun går videre med denne fyren.

Jeg tror ikke på "den eneste rette", eller "sjelevenn-våset". Denne fyren er sikkert normalt grei, og litt ekstra sjarmerende. Venninnen falt for han, denne jenta (som skrev innlegget) falt for han. Kan tenkes det kan blir den store kjærligheten, mest sannsynlig blir det det ikke.

Hadde aldri risikert vennskapet med ei venninne dersom hun betydde mye for meg, pga en "god kontakt" på en fest. Hun som skrev inn burde holdt seg unna fra starten av, synes jeg, pga venninnen. Ikke risikert å bli viklet inn i noe.

Skrevet

Det har jeg ikke sagt.

Men her er det tydeligvis flere en en som har følelser.

Og disse følelsene er vel ikke noe mindre viktig eller?

Skrevet

Det dreier seg vel ikke akkurat om venninnen har enerett eller ikke. Det har hun selvfølgelig ikke, ingen har enerett på et annet menneske. Spørsmåleet er jo bare om denne jenta er villig til å gi slipp på vennskapet med venninnen, for det risikerer hun dersom hun går videre med denne fyren.

Jeg tror ikke på "den eneste rette", eller "sjelevenn-våset". Denne fyren er sikkert normalt grei, og litt ekstra sjarmerende. Venninnen falt for han, denne jenta (som skrev innlegget) falt for han. Kan tenkes det kan blir den store kjærligheten, mest sannsynlig blir det det ikke.

Hadde aldri risikert vennskapet med ei venninne dersom hun betydde mye for meg, pga en "god kontakt" på en fest. Hun som skrev inn burde holdt seg unna fra starten av, synes jeg, pga venninnen. Ikke risikert å bli viklet inn i noe.

De må da vel få lov til og treffes i hvert fall. Og blir det da noe mellom de så er vel det en sak mellom de ...? Det syns jeg i alle fall...

Skrevet

Og hvem sine følelser er viktigst da..? Hvem skal bestemme over det?

Skrevet

Dessuten - innimellom syns jeg man har rett til å tenke på seg selv også. Hva er galt med det da? I dette tilfellet var det jo ikke klaff mellom venninna og han fyren heller, så de blir det jo ikke noe mellom uansett...

Skrevet

Dessuten - innimellom syns jeg man har rett til å tenke på seg selv også. Hva er galt med det da? I dette tilfellet var det jo ikke klaff mellom venninna og han fyren heller, så de blir det jo ikke noe mellom uansett...

For å si det på den måten, så må man kansje ha opplevd situasjone for å se det fra mitt ståsted!

Men jeg er en (av de få, merker jeg) som setter respekt for mine prinsipper høyest, og man gjør mot andre det man ønsker skal bli gjort mot deg.

Jeg er ikke FOR å såre andre på egen bekostning, og jeg hadde hatt store kvaler og hadde aldri klart å nytt et slikt forhold, når jeg hadde tenkt over hva som måtte gå til spille for at JEG skulle få utforske.... derfor holder jeg meg borte fra eventuelle ekspartnere av venninnene mine, og jeg legger meg heller ikke etter de som de er intressert i....

Men det er meg!

JEG liker å ta hensyn!

Men selvsagt, dette kan ikke vites, åssen det føles, når man ikke har opplevd det samme selv...

Jeg snakker bare ut ifra erfaringer... og alle vet åssen det er å ha kjærlighetssorg.

Skrevet

For å si det på den måten, så må man kansje ha opplevd situasjone for å se det fra mitt ståsted!

Men jeg er en (av de få, merker jeg) som setter respekt for mine prinsipper høyest, og man gjør mot andre det man ønsker skal bli gjort mot deg.

Jeg er ikke FOR å såre andre på egen bekostning, og jeg hadde hatt store kvaler og hadde aldri klart å nytt et slikt forhold, når jeg hadde tenkt over hva som måtte gå til spille for at JEG skulle få utforske.... derfor holder jeg meg borte fra eventuelle ekspartnere av venninnene mine, og jeg legger meg heller ikke etter de som de er intressert i....

Men det er meg!

JEG liker å ta hensyn!

Men selvsagt, dette kan ikke vites, åssen det føles, når man ikke har opplevd det samme selv...

Jeg snakker bare ut ifra erfaringer... og alle vet åssen det er å ha kjærlighetssorg.

"man gjør mot andre det man ønsker skal bli gjort mot deg."

For å si det sånn - hadde jeg vært interessert i en som ikke var interessert i mer enn vennskap med meg, og venninna mi og han fyren hadde funnet tonen, så hadde det i grunn vært greit for meg. Jeg hadde da ikke kutta vennskapet med venninna mi pga det, så det er kanskje grunnen til at jeg ser det sånn. Hadde det derimot vært en jeg var i et seriøst forhold med, og de to hadde gått bak min rygg, hadde det vært noe annet..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...