Gjest Reiseklart nervevrak...... Skrevet 14. juni 2004 Del Skrevet 14. juni 2004 Vi er to venninner som reiser til Tunisa om 2 uker. Gruer meg litt, da jeg aldri har vært utenfor skandinavia før. Er det noen her som har vært der, og kan gi meg noen gode råd eller tips før vi reiser? Eventuelt noe jeg bør passe på/huske på?? Mvh 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest nix_mer_Tunisia Skrevet 14. juni 2004 Del Skrevet 14. juni 2004 Jeg var 2 uker i Monastir i -97. Uten at jeg helt kan sette fingeren på det, så syntes ikke jeg helt om landet. Det virket dårlig forberedt på å ta i mot turister. I tillegg auler det med moskeer i hver by, og dertilhørende daglige (2-3) bønner fra kraftige høyttalere som ljomet utover stranda. Terassen var om natta invadert av gråe 10 cm firfisler..De var over vegger og tak. De innfødte var livredd politiet, som kjørte rundt omkring i grønne militærkjøretøyer og AG3, automatgeværer, på ryggen. Men der var en deilig strand, solskinn og hyggelige mennesker! Det verste var desidert bønnene fra moskeene da jeg lå på stranda.. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest jentetjueto Skrevet 14. juni 2004 Del Skrevet 14. juni 2004 Hvor skal dere?? Jeg var i Tunisia ifjor, med 2 venninner. I Hammamet. Vi fikk en annerledes ferie enn vi venta. Det ble lite drikking, for det var rett og slett lite folk ute da vi var og kikka. Vi er vant til at i syden så er det samme hvilken dag det er, det er fest hver dag liksom. Men det var altså annerledes her. Veit ikke hvor gamle dere er, eller hva dere ønsker å få ut av turen? Det fins endel utflukter som virker spennende også, det spørs hvor mye man orker i varmen. Vi fikk tilbud om kamelridning i Sahara, men vi dro ikke på det. Også kunne vi dra på tur til Tunis (hovedstaden). Men dette spørs jo i hvilken by dere skal da sikkert. Ellers er inntrykket stort sett som andre "sydenland". Viktig med håndhygiene ogsånn, ifht. magesjuke osv. Vi kjøpte antibac (desinfiserende våtservietter) på apoteket, og tørka hendene med det før hvert måltid. Vi ble ikke syke. Vi opplevde de tunisiske mennene som veldig innpåslitne. Det var verre enn i Hellas og Tyrkia, spesielt i de trange handlegatene var det ille. Det var litt ekkelt, men sånn får man i flere land da. Og vi holdt oss sammen hele tida. Det var mye spennende marked og butikker i Hammamet, men man må tørre å prute, og prøve å ikke bry seg om hvis de blir sure om man pruter, da bare gikk vi videre... Veit ikke hva du lurer på egentlig? ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest jentetjueto Skrevet 14. juni 2004 Del Skrevet 14. juni 2004 Jeg var 2 uker i Monastir i -97. Uten at jeg helt kan sette fingeren på det, så syntes ikke jeg helt om landet. Det virket dårlig forberedt på å ta i mot turister. I tillegg auler det med moskeer i hver by, og dertilhørende daglige (2-3) bønner fra kraftige høyttalere som ljomet utover stranda. Terassen var om natta invadert av gråe 10 cm firfisler..De var over vegger og tak. De innfødte var livredd politiet, som kjørte rundt omkring i grønne militærkjøretøyer og AG3, automatgeværer, på ryggen. Men der var en deilig strand, solskinn og hyggelige mennesker! Det verste var desidert bønnene fra moskeene da jeg lå på stranda.. Bønner fra moskeer får man i Tyrkia også da og sikkert andre land også. Husker jeg skvatt skikkelig første gangen, våkna av det seint på kvelden, og skjønte ikke hva det var. De første gangene var det litt komisk, resten av gangene mer slitsomt Men det er jo endel av landet da...må jo få med seg det å 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.