Gå til innhold

Er vennen min syk?


Gjest pettern_på_hjørnet

Anbefalte innlegg

Gjest pettern_på_hjørnet

Jeg har en venn som jeg føler at ikke er helt frisk for tiden. Han var ikke slik før men med tid og stunder har han blitt en annerledes person.

Han er en gutt og i mine øyne burde han ikke ha være så negativ som han er. Han liker ingen jenter og alle jenter jeg peker ut finner han alltid noe negativt med. Han sier at han ikke føler seg fin for noen jente. Jeg skjønner ikke dette, hva er problemet? Han er en sjenert person. Her om dagen var jeg på date med en jente og fortalte han om det. Han sa ikke noe men nå har vi ikke snakket sammen på 2 uker, noen som er uvanlig siden vi finner på noe hele tiden. Jeg har sendt han sms og lurt på om han er sur på meg. Det var han ikke så jeg skjønner ikke hva det dreier seg om. Jeg vet at han går til psykolog men ikke hvorfor.

Grunnen til at jeg tar opp dette er at jeg er bekymret for han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Si det til ham, at du er bekymret og at du er hans venn hvis han vil snakke med deg. Høres ut som om han kan slite med depresjon, og da kan han oppleve det som om han er alene om alt.

Tenk litt på familieforholdet hans, jobb, studier - kan det være noe der? Hvis han ikke har overskudd, men går på minus, er det heller ikke rart at han er uinteressert i jenter.

Uansett, vis at du bryr deg. Han kan kanskje ikke vise at han setter pris på det hvis han er deprimert, men det gjør han garantert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Menst jeg venter på sommeren

Problemet heter dårlig selvtilit, og behøver ikke blandes med homoseksualitet...

Vet du om han har blitt såret av en jente før?

Og om dette har gjort inntrykk på ham? På en negativ måte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...