Gå til innhold

Ferie når en er sykemeldt..

Anbefalte innlegg

Gjest Anne ;o)

Jeg er sykemeldt og skal på biltur i Europa i sommer. På trygdekontoret fikk jeg et skjema hvor jeg kan søke om sykepenger under utenlandsopphold, men jeg må ha bekreftelse fra arbeidsgiver at jeg kan utsette lovbestemt ferie og legen må selvsagt si at det er greit at jeg er borte fra fysioterapien en stund. Problemet mitt er at arbeidsgiveren min sier jeg skal bruke ferien min. Kan han forlange det? Jeg trodde ikke at man skulle bruke ferien når en er syk, man får jo ikke en fullverdig ferie da? Hvis jeg skulle reist på tur i Norge ville jeg jo ikke måttet bruke ferien min sånn sett.. Noen som vet?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/150025-ferie-n%C3%A5r-en-er-sykemeldt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

mil1365380270

Arbeidsgiver må gi deg ferie, men det er arbeidsgiveren som egentlig bestemmer når du kan ta den.

Når du går sykemeldt har du ikke krav på ferie.

Hvis arbeidsgiveren din avvikler feriene i fellesferien f.eks. og du er sykemeldt store deler av det året, inkl. fellesferien, skjønner jeg at det blir urimelig å innvilge deg ferie, når du endelig kommer tilbake.

Er ikke morsomt å være syk, men man må vel se det litt fra begge sin side?

Gjest Anne ;o)

Du greier å dra på bilferie. Da kan du kanskje bruke ferien som oss andre siden du ikke er for syk til å dra?

Er du en parasitt?

Som hos de fleste så ligger det en lang historie og flere år bak sykemeldingen min som også har vært langvarig nå og jeg føler ikke helt for å legge ut om den her.

Det at jeg "greier å dra på bilferie" betyr ikke det samme som at smertene forsvinner i 2-3 uker vel? Når lege, fysioterapeut og trygdekontoret sjøl mente jeg skulle gjøre det sånn så føler jeg meg ikke så parasitt-aktig nei..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...