Gå til innhold

Oversettelse... gidder noen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har kommet helt i klemma her og hodet funker ikke og jeg kommer til å slite med dette til neste jul. Gidder noen å oversette dette til norsk for meg?

I was born on 6th of may 1971 in Lanczchuti Kwemoczibati in Georgia. My grandfather on my father side – Markiane Pataraja – just became 103 years old and he still pasture the flock of sheep and cow in Wiguria mountains, 17 kilometres away from the Black Sea, where the ancient Kolchida was. He is the oldest herdsman in Georgia. My father owes a truck, it is in a very good condition. He is using it to transport the tea to the closest town. My mother picks the tea leafs, takes care of the fruit garden and the house… Not so long time ago my brother got married. Nobody in the family, except my grandfather who used to make beautiful spoons in cherry wood was interested in art. When I was in kindergarten somebody has noticed that my cycles were very symmetric. I was exchanging them for a kiss with the girls. The pictures of animals which I was copying from the books were so good that after a while local people started to call me «Leonardo». They were petting me, which I truly did not enjoy! And however I did not know who Leonardo was, I promised myself to become better than him.

I did my first important painting when I was 13, it was my mother’s metal pot. There was an art set organised in our town, it was ran by Tamazi Czchajdze – sculptor. It was him who convinced my parents that I should continue my education in school of art. Few years later I completed secondary art school in Tbilisi. Later I started to study at School of Fine Art (Graphical Design Faculty). After the first year at university I got a chance to go to Poland with a group of workers. It was going to be just a couple of months, but I’m still here. After I came to Poland I tried to study at School of Fine Art in Warsaw, Poznan and Krakow. I never graduated from any of them.

Gjest ta ansvar selv
Skrevet

Er det en hjemmelekse til skolen du har fått? I tilfelle ville det jo være juks å få andre til å oversette den for deg. Og hvordan i all verden vil du lære deg engelsk da?

Nei latskap kommer du ingen vei med.

Skrevet

Her kommer en oversettelse fra: http://www.freetranslation.com

Ikke helt patent,men ganske morsomt:o)

Jeg var født på 6 av kan 1971 i Lanczchuti Kwemoczibati i Georgia. Min bestefar på min farside – Markiane Pataraja – ble akkurat 103 år gammel og han stillet beite flokken av sau og ku i Wiguria fjell, 17 kilometres borte fra den Svarte Sjøen, hvor den eldgammele Kolchida var. Han er den eldste herdsman i Georgia. Min far skylder en lastebil, det er i et meget godt forhold. Han bruker det sende teen til den nærmeste byen. Min mor plukker tebladene, tar vare på frukthagen og huset… siden Ikke slik lang tid min bror blitt gift. Ingen i familien, unntar min bestefar som brukt lage vakkere skjer i kirsebær tre var interessert i kunst. Når jeg var i kindergarten legger merke til noen at mine sykluser var meget symmetriske. Jeg byttet dem for et kyss med pikene. Bildene av dyr som jeg kopierte fra bøkene var slik gode at etter en stund lokalt folk startet kalle meg «Leonardo». De kjælde for meg, som jeg sant ikke nøt! Og men jeg visste ikke som Leonardo var, jeg lovet at meg selv blir bedre enn ham. Jeg gjorde min først viktig å male når jeg var 13, var det min mor’s metallkjele. Det var et kunstsett som organiserte i vår by, det kjørte av Tamazi Czchajdze – billedhogger. Det var ham som overbevist mine foreldre som jeg fortsetter min utdannelse på skolen av kunst. Få år senere fullført jeg sekundær kunstskole i Tbilisi. Senere startet jeg studere på Skole av Fin Kunst (Grafisk designFakultet). Etter først år fått på universitet jeg en sjanse dra til Poland med en gruppe av arbeidere. Det drog være akkurat et par måneder, men jeg’m enda her. Etter jeg kom til Poland jeg prøvd studere på Skole av Fin Kunst i Warsaw, Poznan og Krakow. Jeg tadd eksamen aldri fra noe av dem

skorpionfisken
Skrevet

Her kommer en oversettelse fra: http://www.freetranslation.com

Ikke helt patent,men ganske morsomt:o)

Jeg var født på 6 av kan 1971 i Lanczchuti Kwemoczibati i Georgia. Min bestefar på min farside – Markiane Pataraja – ble akkurat 103 år gammel og han stillet beite flokken av sau og ku i Wiguria fjell, 17 kilometres borte fra den Svarte Sjøen, hvor den eldgammele Kolchida var. Han er den eldste herdsman i Georgia. Min far skylder en lastebil, det er i et meget godt forhold. Han bruker det sende teen til den nærmeste byen. Min mor plukker tebladene, tar vare på frukthagen og huset… siden Ikke slik lang tid min bror blitt gift. Ingen i familien, unntar min bestefar som brukt lage vakkere skjer i kirsebær tre var interessert i kunst. Når jeg var i kindergarten legger merke til noen at mine sykluser var meget symmetriske. Jeg byttet dem for et kyss med pikene. Bildene av dyr som jeg kopierte fra bøkene var slik gode at etter en stund lokalt folk startet kalle meg «Leonardo». De kjælde for meg, som jeg sant ikke nøt! Og men jeg visste ikke som Leonardo var, jeg lovet at meg selv blir bedre enn ham. Jeg gjorde min først viktig å male når jeg var 13, var det min mor’s metallkjele. Det var et kunstsett som organiserte i vår by, det kjørte av Tamazi Czchajdze – billedhogger. Det var ham som overbevist mine foreldre som jeg fortsetter min utdannelse på skolen av kunst. Få år senere fullført jeg sekundær kunstskole i Tbilisi. Senere startet jeg studere på Skole av Fin Kunst (Grafisk designFakultet). Etter først år fått på universitet jeg en sjanse dra til Poland med en gruppe av arbeidere. Det drog være akkurat et par måneder, men jeg’m enda her. Etter jeg kom til Poland jeg prøvd studere på Skole av Fin Kunst i Warsaw, Poznan og Krakow. Jeg tadd eksamen aldri fra noe av dem

Åjaaa, der er det altså mine utenlandske studievenner har lært norsk:-)

Skrevet

Er det en hjemmelekse til skolen du har fått? I tilfelle ville det jo være juks å få andre til å oversette den for deg. Og hvordan i all verden vil du lære deg engelsk da?

Hehe.. Vince sluttet nok på skolen for rimelig mange år siden :)

Gjest thetraveller
Skrevet

Hehe... Vincent er vel ferdig med skolen for leeenge siden :o)

Skrevet

Halleluja.

Skrevet

Hehe.. Vince sluttet nok på skolen for rimelig mange år siden :)

Ja, det kan du ta deg faen på :-)

Skrevet

Ja, det kan du ta deg faen på :-)

Ja, du er jo grand old man :) Jeg får også slike mailer - i haugevis - slett dem :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...