Gå til innhold

Personlighetsforstyrra eller bare litt rar?


filosofica

Anbefalte innlegg

Jeg er bekymra for en god venn.Vi gikk fra å være bekjente til venner ved at han relativt plutselig begynte å ta kontakt med meg. Jeg var den gangen overbevist om at han var forelska i meg, noe som jeg aldri har funnet ut av. Syntes/synes han er veldig sjarmerende, og har av og til håpet at vi kunne innlede et kjæresteforhold.Har prøvd å komme inn på temaet, men han "Vrir" seg unna hver gang. Han gjør meg veldig usikker, og er rett og slett ikke til å forstå seg på. Her er noen av de tingene jeg reagerer på.

*Kan avslutte samtaler/situasjoner brått

*Kommenterer utseende ol.til svært unge jenter, har uttalt at pedofili kanskje ikke er så galt

*Opplyser meg om avtaler ol. han har med andre jenter helt umotivert

*Kan be meg ut for så å flørte med andre jenter

*"Vitser" mye med sexrelaterte ting

*Har problemer med å ta valg og å planlegge

*Kommer lett i konflikt med kamerater

*Inkluderer seg selv i mine planer

*Kan overvurdere sine egne evner samtidig som han gir uttrykk for usikkerhet og tilkortkommenhet på andre områder

*Virker som han liker å ha kontroll

*Kan være veldig ukonvensjonel. f.eks ifht bordskikk. sier/gjør endel "rare" ting men kommer unna med det pga sin sjarmerende væremåte

Synes det er vanskelig å forholde meg til disse tingene, men vennskapet betyr mye for meg. Han er en super samtalepartner, tør å vise sårbarhet er utrolig morsom.

Kan han lide av noe slags personlighetsforstyrrelse? (Vet at han har fått psykologhjelp før)Blir jeg manipulert? Hvordan bør jeg gå fram for å få luftet mine bekymringer for ham uten å ødelegge vennskapet?

Blir glad for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest tjohooo

Så lenge ikke dette affekterer DEG på noen negativ måte, er det mye andre du heller kunne brukt livet å tenkt på. Typisk oss jenter å skulle analysere selvfølgelig, men du kan jo konkludere med at det IKKE er noen "for deg" på det romantiske plan?

Vær obs på dine egne grenser, og respekter hans grenser. Uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tjohooo

Så lenge ikke dette affekterer DEG på noen negativ måte, er det mye andre du heller kunne brukt livet å tenkt på. Typisk oss jenter å skulle analysere selvfølgelig, men du kan jo konkludere med at det IKKE er noen "for deg" på det romantiske plan?

Vær obs på dine egne grenser, og respekter hans grenser. Uansett.

mye andre TING du kan bruke livet ditt på enn å observere han og spekulere i hva som feiler han, altså.. mente jeg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mange måter å se det på

Etter å ha lest dette ble jeg mest nyssgjerrig på din side av dette. Klarer ikke å se av beskrivelsen at han er sjarmerende.

Han er attraktiv fordi han tør å vise sårbarhet, men ellers? Alt det andre du skriver kan da ikke være sjarmerende? Tør han å se deg og dine behov, og dekke dem? Tør han å respektere dine grenser?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...