Gjest kopps Skrevet 16. juni 2004 Del Skrevet 16. juni 2004 Fikk en mail fra eksen min igår. Hun hadde vært på tur, og sendte meg noen bilder derfra, av en eller annen grunn. Jeg svarte henne, og takket - noe overfladisk - for bildene (man kommer da fra et møblert hjem). Da sendte hun en lang mail der hun legger ut om alle problemene sine - både på jobb og i privatlivet. Og hun sparte ikke på detaljene heller. Og hun lot da heller ikke være å nevne hendelsen som skjedde forrige helg, da hun møtte kollegaen min. Poenget er at det virker som om hun vil at jeg skal løse problemene hennes, med trøblete herrebekjentskaper og lignende. Men jeg føler meg ganske så inhabil i saken, og jeg ville også syntes det ville vært litt ubehagelig å "blande" meg inn i hennes liv. Om hun ikke klarer å finne menn som er verdt å ta vare på, så mener jeg (og ja, jeg er kynisk) det ikke er mitt problem. Nå vil hun treffes og prate om alt mulig, sier hun. Men jeg stusser litt. Føler bare at hun ønsker noe av meg, og ikke vil snakke med meg bare for "gammelt vennskaps" skyld. Hvordan skal jeg forklare henne at jeg helst ikke vil treffe henne? Jeg vil jo nødig såre henne. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ShitDiddelyDo Skrevet 16. juni 2004 Del Skrevet 16. juni 2004 " Hvordan skal jeg forklare henne at jeg helst ikke vil treffe henne? Jeg vil jo nødig såre henne." Forklar henne rett ut at du helst ikke vil treffe henne. Si at du som gammel eks rett og slett ikke føler deg konfortabel med å ta del i hennes privatliv igjen. Hun må jo forsåvidt forstå det der. Det er jo helt normalt. Jeg føler meg heller ikke konfortabel med ekse-kontakt på den måten der. Den kontakten hun nå vil ha med deg forårsaker for øvrig, rimelig sikkert, spørsmål fra henne om ditt privatliv, og den slags vil i hvert fall ikke jeg at gamle ekser skal ta del i. Si det rett ut. De fleste vil tross alt forstå deg. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mil1365380270 Skrevet 16. juni 2004 Del Skrevet 16. juni 2004 Mulig jeg er litt kynisk, men hun har nok ikke rent mel i posen, hun vil ha mer kontakt enn bare snakking. Er vel bare å si at du ikke har lyst til å ta opp kontakten, du har et nytt liv nå, du håper det ikke sårer henne, men sånn må det bli? Ikke surr deg inn i masse tullball, for å være snill. Det angrer du bare på etterpå, og dessuten gjør du henne bare en bjørnetjeneste, om jeg har rett i at hun vil ha mer. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skorpionfisken Skrevet 16. juni 2004 Del Skrevet 16. juni 2004 Ja hva vil hun egentlig? Hun vet jo at du er etablert på nytt og har det bra. Hun er kanskje misunnelig på at det går så bra for deg, og ikke så bra for henne? Ikke sjalu på din nye, men misunnelig fordi du har det bra? Jeg har tro på å holde exer på høflig avstand. Man møtes tilfeldig og er høflige og greie da, men man renner ikke ned dørene hos hverandre. Har man barn sammen så prater man selvfølgelig oftere sammen om ting som har med barna å gjøre. Si til henne at du skjønner at hun har litt problemer og gjerne vil prate deg om det, men at du ikke føler at du er rette adresse for det. Si at du føler at det dere hadde sammen er et avsluttet kapittel, og at du ikke føler for at dere skal være nære venner ut over å hilse pent og omgås som vanlige bekjente. Du kan dessuten nevne at du ikke tror at hun du nå er sammen med vil like at dere tar opp alt for nær kontakt. Min eksmann ble rasende da jeg tok det opp og satte en grense for vårt samvær ut over samarbeide om barna. Men han roet seg fort og etter en uke var han like blid. Vi har etterhvert famlet oss fram til en ordning vi føler er riktig. Vi snakkes ofte på telefonen om barna og litt felles sladder. I går for eksempel fikk vi begge brev fra fylkesmannen med skilsmissebevillingen, og ringte hverandre for å gratulere den andre som lykkelig skilt. Vi betror hverandre ingenting som har med vårt nye liv og våre nye forhold å gjøre.. Vi møtes kun tilfeldig utenom når det er fellesarrangement som gjelder barna (Skole/fritidsaktiviteter). 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jeg er bare den jeg er! Skrevet 16. juni 2004 Del Skrevet 16. juni 2004 Du sier det som det er, du føler ikke at du vil blande deg noe mer inn i hennes liv, det er slutt mellom dere, og hvis hun ønsker gode råd bør hun søke det hos en god venninne og ikke deg. Hun ønsker nok mer enn hun sier spør du meg, så sett grensen nå,for gir du litt så tar hun nok hele hånden om du skjønner. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lorangemy Skrevet 16. juni 2004 Del Skrevet 16. juni 2004 Skriv mail tilbake og si at du ikke synes det passer å møtes. Det er slutt og du vil videre i livet. jeg tror at hvis du møter henne, så vil hun kanskje få et håp, og da sårer du henne senere.(Så lenge du ikke vil noe mer med henne) Så du kan liksågodt hoppe ut i det. Tror hun takler det bedre om det kommer nå, enn om noen uker, etter at dere har møtt hverandre. Tror jeg. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.