Gå til innhold

Evig svimmel???????

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har nå vært svimmel siden slutten på april og er sykemeldt for dette. Sitter jeg helt i ro uten å gjøre noe spesiellt er det nå stort sett greit, men hvis jeg prøver å konsentrere meg om noe, f.eks. kryssord blir jeg svimmel og kvalm. Gå i butikker klarer jeg ikke for da blir jeg svimmel og uvel og det samme skjer hvis jeg blir stående og prate med noen, da vil jeg helst finne noe å sitte på.Orker ikke å gjøre noe, bare sitter her og kjeder meg. Har vært hos øre-,nese og halslege uten at hun fant noe, har tatt MR av hodet som ikke viste noe. Var i dag hos legen igjen, men føler at han ikke forstår hvor slitsomt dette er. Da jeg spurte om det kunne komme fra nakken fikk jeg beskjed om at det ikke var noen vits i å ta CT for det ville ikke synes noe der. Nå er jeg deppa og oppgitt. Finnes det noen alternative behandlere som kan hjelpe meg? Eller har du noen forslag på hva jeg kan gjøre. Det jeg ønsker er å være på jobb for da er jeg i hvertfall frisk etter arb.tid. Nå går jeg bare rundt her og depper. Fikk forresten Normorix Mite tabletter som jeg skulle prøve i dag, men han trodde ikke de ville hjelpe heller. Hva med homeopater, kan de hjelpe med slike ting. Håper på et positivt svar med forslag til behandling.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/150165-evig-svimmel/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin

Synes der er rimelig at du prøver fysioterapi med spesielle strekk-øvelser på nakken ( gjerne av typen Mckenzie) for å utelukke nakke-problemer; dette er vanlig årsak til svimmelhet. Regner med at legen din har utelukket lavt jernlager/stoffskifte og har sjekket blodsukkeret. Synet bør sjekkes. Dersom årsak ikke finnes, er det mange som kan ha effekt av akupunktur. Prøv å ta godt med vitamin-tilskudd.

Normorix brukes for høyt blodtrykk; kanskje er problemet ditt det motsatte; få legen til å sjekke blodtrykk når du står. Om ikke ting bedres må du vurdere om du kan ha angst-plager eller eventuelt depresjon.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/150165-evig-svimmel/#findComment-958401
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...