Gå til innhold

Tlfnr som er vanskelig å spore

favn

Anbefalte innlegg

Jeg irriterer meg en smule over at jeg ikke kan finne ut hvem som eier visse nr som ringer meg. Normalt svarer jeg hyggelig 'hallo', men av og til rekker jeg ikke ta tlf, og da vil jeg gjerne sjekke hvem som har ringt.

Nå har jeg lett i alle tenkelige og utenkelige 'Opplysninger' på nett, samt prøvd å sende sms til 1999 og 1937 (tror jeg det var), men nei, ingenting.

Tips? Jeg kan jo _ringe_ opplysningen, men hvis det går an uten, kan det være kjekt å notere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest noen ganger er det umulig

det er jo ikke alle som har registret telefonnumrene sine, og da får du jo ikke noe navn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bare en

I dag kan folk fritt velge om de vil ha telefon nummeret sitt på opplysningen og i telefonkatalogen.

Når du ikke finner telefonummeret på telefonkatalogen.no så er det fordi personen som eier nummeret ikke vil stå oppført.

Du vil derfor ikke finne noen opplysninger om dette telefonummeret noen steder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når noen har ringt meg på jobb, pleier jeg ofte å slå opp nr i telefonkatalogegn, men det er ofte jeg ikke finner det. Da er det interne linjer i et firma.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er jo ikke alle som har registret telefonnumrene sine, og da får du jo ikke noe navn.

Hm, jeg trodde det kom opp 'Nr. skjult' i så fall?

Her er det et reelt nr på displayet. Begynner på 470, forresten. Telenor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag kan folk fritt velge om de vil ha telefon nummeret sitt på opplysningen og i telefonkatalogen.

Når du ikke finner telefonummeret på telefonkatalogen.no så er det fordi personen som eier nummeret ikke vil stå oppført.

Du vil derfor ikke finne noen opplysninger om dette telefonummeret noen steder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så vidt jeg vet så har ikke opplysningen heller nummeret om det ikke står i katalogen.

Som jeg sier til de andre her:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når noen har ringt meg på jobb, pleier jeg ofte å slå opp nr i telefonkatalogegn, men det er ofte jeg ikke finner det. Da er det interne linjer i et firma.

Mobil...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest noen ganger er det umulig

Neida det trenger ikke være hemmelige numre, hvis du har kontantkort f.eks. så trenger du ikke registrere det noen plasser.

Også mange bedrifter som ikke har registrert numrene sine.

470******* ligner et mobilnummer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mobil...

Noen bedrifter har kun mobiltelefoner til sine ansatte (og altså ingen tradisjonelle internlinjer. Samtidig beholder man funksjonaliteten som man hadde tidligere, med gratis intern-samtaler osv. Disse telefonnumrene trenger ikke være registrert/oppført noe sted tror jeg, på samme måte som tradisjonelle intern-linjer i en bedrift.

Se NetComs tilbud "Trådløs Bedrift": http://www.netcom.no/default.asp?Identificator=2.10.2&Level=3&DocumentId=84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida det trenger ikke være hemmelige numre, hvis du har kontantkort f.eks. så trenger du ikke registrere det noen plasser.

Også mange bedrifter som ikke har registrert numrene sine.

470******* ligner et mobilnummer

Ok, takk for hjelpen. Da får jeg prøve å ringe og skjule mitt eget nr :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen bedrifter har kun mobiltelefoner til sine ansatte (og altså ingen tradisjonelle internlinjer. Samtidig beholder man funksjonaliteten som man hadde tidligere, med gratis intern-samtaler osv. Disse telefonnumrene trenger ikke være registrert/oppført noe sted tror jeg, på samme måte som tradisjonelle intern-linjer i en bedrift.

Se NetComs tilbud "Trådløs Bedrift": http://www.netcom.no/default.asp?Identificator=2.10.2&Level=3&DocumentId=84

Det var nytt for meg. Takk skal du ha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Daisy

Ok, takk for hjelpen. Da får jeg prøve å ringe og skjule mitt eget nr :)

Det kan du ikke, for du er jo allerede registrert. Men hvis du ikke finner nummeret, er det ikke skjult nr. men uregistrert. Derfor kommer nr. opp, men du kan ikke slå det opp i katalogen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan du ikke, for du er jo allerede registrert. Men hvis du ikke finner nummeret, er det ikke skjult nr. men uregistrert. Derfor kommer nr. opp, men du kan ikke slå det opp i katalogen.

Du kan velge å skjule nr. ditt når du ringer fra mobil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Daisy

Du kan velge å skjule nr. ditt når du ringer fra mobil.

Ja, det vet jeg. Men det er jo ikke det vedkommende som har ringt her har gjort. Her er det vel snakk om et uregistrert nummer så vidt jeg vet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan da ringe hvem som helst og skjule mitt nr. Enkel funksjon på mobilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det vet jeg. Men det er jo ikke det vedkommende som har ringt her har gjort. Her er det vel snakk om et uregistrert nummer så vidt jeg vet.

Nei men nå skulle favn ringe tilbake og skjule sitt nr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er flere hundre ansatte der jeg jobber. Vi har vanlige telefoner, men bare sentralbordnummer står i telefonkatalogen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...