Gå til innhold

Oppkjøring - bil

Anbefalte innlegg

Gjest den sorte dame
Skrevet

Er det vanskelig å bestå førerprøven? Jeg skal kjøre opp i Lillestrøm, noen som har gjort det her?

Kjørte du bare Lillestrøm da, eller var dere innom Oslo?

Hva er den vanligste feilen å stryke på...?

Hvor lenge kjører man ca?

Jeg er så nærvøs at jeg ikke tror jeg kommer til å klare å holde i rattet engang:o)

Skal kjøre opp om noen dager...

Skrevet

Jeg kjørte opp i Lillestrøm. Men det er 12 år siden, og den gang varte oppkjøringen maks 45 min. Nå er det vel inntil 90 min., for å lure elevene til å gjøre flere feil. Uansett - du må nok regne med å måtte kjøre inn mot Oslo en tur også - lite å gjøre i Lillestrøm i halvannen time.

"............................"

Skrevet

Hvis du skal få lappen bør du være sikker på at du klarer å kjøre både i Lillestrøm og Oslo uten å gjøre skikkelig store feil.

Kanskje flere kjøretimer hadde vært noe? Hvis du føler deg trygg på at du har hatt mange nok og kan kjøre, ja, da går oppkjøringa bra også.

Skrevet

Det går helt sikkert bra. Sensorene er godt vant til nervøse elever. De roer deg ned med å prate litt om bil, vær og vind. Bare si at du er nervøs.

Vanlige feil? Overse vikeplikt kanskje, ikke sette farten nok ned før rundkjøringer og kryss? Bare ikke gjør som kameraten min som kjørte på rødt lys- så går det nok bra. Du har litt å gå på.

Skrevet

Lykke til!

Har hørt om en som fikk beskjed om å stoppe etter 500 meter. Han strøk. Hadde glemt å sette på seg bilbelte.

Så husk det!!

Ei venninne av meg kjørte oppi Lillestrøm. De kjørte rundt ved Kjeller. Fetsund og.

Det er naturlig å være nervøs før oppkjøringen.

Pust dypt og slapp av.

:)

Det er naturlig å være nervøs før oppkjøringen.

Skrevet

Jeg har nettopp kjørt opp i Bergen, og det gikk brillefint, selv om strykprosenten her visstnok er over 50 *stolt* :-)

Sørg for at du stopper med en gang en fotgjenger ser ut som hun TENKER på å sette lilletåa utpå fotgjengerfeltet, og kjør sakte nok til å _faktisk_ kunne stoppe for småveier fra høyre :-) Ellers er det bare å huske at fartsgrenser er veiledende - hvis du føler du ikke har oversikt i femti, da ligger du ikke i femti.

Jeg har det med å kjøre litt fort, derfor dreier mine råd seg stort sett om å ta det rolig, hehe.

Ellers kom sensor med et bra tips til meg: Hvis du kjører feil så kjører du feil, det viktige er å gjøre ordentlig det du faktisk gjør. Ingen grunn til panikk med andre ord:-)

Lykke til!

Det suverent viktigste er å overholde vikeplikten.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...