Gå til innhold

Behandling.


kikkii

Anbefalte innlegg

Jeg er så innmari forrvirra. Vet ikke hva jeg skal gjøre med dette fryktelige livet som bare er vondt. Jeg har nå gått i litt over ett år til en psykiater. Hun har søkt meg videre til en poliklinikk siden hun mener hun ikke kan hjelpe meg mere. Psykiateren min mener jeg bør bli innlagt på et sykehus. Noe jeg ikke tør.

Har nå vært på poliklinikken et par ganger. Siden jeg er livredd der og fått innmari økt angst i det siste. Kastet opp flere ganger, ekstra nærvøs, redd og fått mere hjertebank og betydelig mye angst. Psykologen på poliklinikken mener ikke at jeg bør bli innlagt, men heller prøve å gå på et dagsenter når jeg blir litt bedre. Hun har sagt at jeg må velge hvem behandler jeg ønsker å gå til. Men jeg vet ikke jeg.

Jeg klarer liksom ikke å bestemme meg for hvor jeg bør gå. Psykiateren og hun på poliklinikken er veldig uenige. Psykiateren min mener jeg bør gå på poliklinikken, men hun damen på poliklinikken mener jeg bør gå til psykiateren siden jeg har blitt så syk i det siste, og har blitt kjent med henne. Jeg sliter med store tilpassningsproblemer og er veldig følsom. Vet liksom ikke hva som er best.

Jeg klarer bare ikke mere. Egentlig så har jeg mest lyst til å fortsette hos psykiateren siden jeg har blitt kjent med henne. Men nå er jeg så usikker på hva jeg skal gjøre, siden jeg føler psykiateren min presser meg til å gå til poliklinikken. Mens hun damen på poliklinikken mener jeg bør velge selv.

Jeg klarer ikke å si hva jeg mener. I det ene sekundet mener jeg noe, men i neste sekund mener jeg noe helt annet. Jeg er så forvirra. Vet liksom ikke hva som er best for meg. Hva skal jeg gjøre? Hvilken behandler skal jeg velge? Jeg sliter sånn nå siden jeg føler meg så forvirra og har mistet all kontroll. Mistet all kontroll på både angsten og mistet kontroll over meg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest nicksie

Hadde uten tvil valgt psykiateren du har blitt godt kjent med. Alternativet på poliklinikken blir vel nå som du ikke føler deg særlig bra, bare å snakke med en ny psykiater. Og da er det i utgangspunktet langt fra det din opprinnelige psykiater ønsket å søke deg over til poliklinisk behandling for (m utvidet hjelp og innleggelse). Snakk med henne igjen, forklar ståa, og si at du har vurdert poliklinikkens "reduserte" tilbud opp mot timene hos henne, og at du føler disse timene hennes er det beste kvalitetsmessige tilbudet til deg. Begrunn gjerne med at det er en motivasjonsfaktor for deg å gå hos henne osv.

P.s. Lykke til Det er alltid et valg og det er ditt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...