Gå til innhold

Kjøp av enebolig

Anbefalte innlegg

Gjest Geddo
Skrevet

Har kjøpt enebolig. Fikk beskjed i dag om at vi fikk den. Hurra.

Men er litt engstelig, vi gikk ikke i banken før vi la inn budet, sa dette til megler, han sa det var greit...

Vi har en egenkapital på 600 000 etter salg av leilighet....

Skal selge en leilighet til, regner med å få ca 950 000....

Kan vi ta lån hos banken og betale tilbake til banken etter at vi har solgt leiligheten???

Det vil ta ca 8 uker fra lånet er tatt, til leiligheten er solgt

Skrevet

Hvis dere har så god sikkerhet tror jeg ikke dere vil ha problemer med å få et mellomfinansieringslån.

Gjest Geddo
Skrevet

Hvis dere har så god sikkerhet tror jeg ikke dere vil ha problemer med å få et mellomfinansieringslån.

Ahh det var godt å høre, jeg var litt engstelig en periode, men når megler sa det var greit, burde det være det...

Megleren hadde vel ikke sagt det var greit om det ikke var det

Skrevet

Ahh det var godt å høre, jeg var litt engstelig en periode, men når megler sa det var greit, burde det være det...

Megleren hadde vel ikke sagt det var greit om det ikke var det

Du skal ikke stole på megleren, han er selgers representant. Men stikk i banken i morgen og snakk med dem, det kan ta tid og dere må vel betale noen prosent av kjøpesummen nesten med en gang.

Gjest så det huset gikk fra oss..
Skrevet

Vi la også inn bud FØR vi hadde vært i banken. Hadde leilighet å selge + en del penger på konto. Men selger ville ikke godta vårt bud siden finansieringsplanen ikke var 100% til å stole på.

skorpionfisken
Skrevet

Kan det være så vanskelig å spørre banken da? Om ikke før så i allefall nå.

Med den egenkapitalen kan jeg ikke skjønne at det kan være noe problem med mindre det er et kjempedyrt hus (mange millioner) og dere ikke har noe inntekt.

Gjest sandex
Skrevet

I den situasjonen dere er i - så er det garantert NULL problem å få dette ordnet! :)

Så lenge dere ikke er svartelistet noe sted da!

Skrevet

For å si det sånn: Vi er to studenter som nettopp har fått fullfinansiert leilighet til 1,2 hos Postbanken...Det var riktignok førstehjemslån, men likevel.

Gjest Geddo
Skrevet

Gikk greit med banekn, snakket med de i dag.

Så nå er alt ordnet: HURRA

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...