tonil Skrevet 17. juni 2004 Del Skrevet 17. juni 2004 Jeg har i perioder vært plaget med litt nummenhet. Først begynte det med å sitte bak på ryggen ved skulderen (vingen om man kan kalle det). Det er ikke hele tiden men kommer og går. Men så har jeg også hatt følelsen av nummenhet/prikking i fingrenen/venstre hånd og litt på venstre fot. Og også i ansiktet. Men føler ikke at jeg er noe svakere i armen/benet som er numment. Det kan føles slik, men når jeg da bruker den er de like sterke som den andre siden. Men det rare er at når jeg kommer hjem fra jobb er det mye bedre. Sitter foran pc på jobb hele dagen. Har vært en del hos legen den siste tiden pga. en del hodepine, og da tatt en del prøver. Som alle har vært fine. Har også vært og tatt CT for ca. 10 dager siden, men har ikke fått noe svar på den. Regner med at jeg hadde fått raskt svar om det hadde vært noe galt. Legen mente hodepinen kom av stramme nakke/skuldre-muskler(tensjons hodepine), skal begynne hos fysioterapeut til mandag. Men spørsmålet mitt er: Kan nummenheten/prikkingen komme av stramme muskler i nakke og skuldre??? Er så klart bekymret for at det skal være noe alvorlig. (svulst/drypp/slag) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/150262-nummenhet/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Damei 50-årene Skrevet 17. juni 2004 Del Skrevet 17. juni 2004 Til ditt spørsmål vil jeg svare at det er det store muligheter for. Jeg har stiv muskulatur i forbindelse med fibromyalgi og sliter veldig med nummenhet både i armer og bein.Vet det føler med min diagnose, men kan jo sikkert komme av stiv muskelatur generelt også. Det er ubehagelig, men jeg har blitt vant til det som så mange andre plager, må vel bare leve med det. God bedring. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/150262-nummenhet/#findComment-958526 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.