Gå til innhold

Stikkende smerter i albue

Anbefalte innlegg

I det siste har jeg fått stikkende smerter i høyre albue. Smertene kommer når jeg støtter albuen på bordplaten, men bare av og til. Smertene kommer nær huden og er helt lokale i albuen (stråler ikke utover noe sted). Det er omtrent som om noen kjører en kniv inn i albuen. Smertene forsvinner igjen etter ca 5 sekunder.

Fastlegen min hørte "albue" og bestemte seg umiddelbart for at det var enkemannsstøt, men jeg har fått enkemannsstøt med jevne mellomrom hele livet, og dette er noe helt annet. Min mor mener det kan være betennelse i slimposer eller noe sånt. Albuen er ikke opphovnet såvidt jeg kan se.

Er dette noe som kan gå over av seg selv, eller bør jeg skifte fastlege?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/150265-stikkende-smerter-i-albue/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin

Muligens er det en kornet arrdannelse som du stadig kommer borti. Dersom du stadig får støt mot denne vil den kunne vokse, og etterhvert mulig danne en slimpose; dette er ikke vanskelig å se. Plagen høres ikke ut som noe farlig. prøv bare å beskytt området mot støt en periode. Eventuelt et plaster så du "husker på" dette.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...