Gå til innhold

Lamictal og søvnproblemer


Gjest barius

Anbefalte innlegg

Gjest barius

Etter at jeg begynte på Lamictal for 10 dager siden har jeg store problemer med å få ro nok til å sovne om kvelden. Jeg har det ikke ille men føler at jeg er så gira inn meg. Får 3-4 timer søvn om natta nå om dagen. Tar foreløbig bare 25 mg, men skal øke med 25 mg hver 14. dag.

Jeg lurer på om dette er vanlig, og er dette et problem som vedvarer? Tar i tillegg 20 mg Cipralex, men søvnproblemet kom ikke før jeg begynte med Lamictal.

Blir takknemlig for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har nå gått på Lamictal i et år.Ibegynnelsen hadde jeg store problemer med søvnen, men etter en tid sov jeg bedre. Går nå på 400mg. Problemet hos meg har ikke økt med doseøkning.Går også på 20 mg.fontex

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest august283

Jeg har nå gått på Lamictal i et år.Ibegynnelsen hadde jeg store problemer med søvnen, men etter en tid sov jeg bedre. Går nå på 400mg. Problemet hos meg har ikke økt med doseøkning.Går også på 20 mg.fontex

Det er en del av de stemnigsstabiliserende medikamentene som kam gi slike bivrikninger. Tror imidlertid ikke det er så vanlig. Jeg opplevde det med Orfiril, men det hjalp at jeg endret tidspunkt for doseinntak (morgen istedet for kveld). De fleste bivirkningene gir seg jo etter en stund, så får håpe det skjer med deg også. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest anouschka78

Hei!

Det samme skjedde med meg. Har vært plaget med sterk tretthet i sju år og vips over på lamictal så var jeg lys våken. Jeg tar halve dosen om morgenen og halve klokka tolv jeg. Vet ikke om det er så lurt men funker greit for meg. Tror det er like greit. Søsteren min fikk akkurat samme bivirkning så jeg tror det er ganske vanlig.

:-) god helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...