Gå til innhold

husmiddallergi, atopisk eksem ?

Anbefalte innlegg

Jeg er 25 år og har hatt husmiddallergi og atopisk eksem i flere år. For tre uker siden

var jeg hos lege for å skaffe meg nye medisiner. Jeg fikk pulmicort, kestine og en salve. (har tidligere brukt ibarill) Mitt store problem er eksem !

før jeg kom til legen hadde jeg bare litt eksem under knærne, på legger og innsiden av albuene. Nå har jeg immidlertid eksem over hele kroppen og klør fryktelig om nettene. Jeg klør meg selv til blods når jeg sover.

Finnes det bedre medisiner ? Hvilken allergi skyldes eksemen ?

Bør jeg oppsøke legen på ny ?

Hvordan skal jeg få bukt med problemet ?

På forhånd takk !

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/15032-husmiddallergi-atopisk-eksem/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Ragnhild Halvorsen, Lege Spesialist i Im

Kjære hage

Hvis du har et vanskelig eksem og allergi mot husstøvmidd vil jeg anbefale deg å skaffe et middovertrekk til madrassen din og ellers vaske og skifte sengetøy oftere enn vanlig. Et slikt middovertrekk kan du få kjøpt ved å henvende deg til Norges astma og allergiforbund. Det er dessverre dyrt (ca 1200 kr.), men veldig effektivt for å unngå midd i sengen. Du må ha astma også siden du fikk Pulmicort - desto større grunn til å skaffe et middtrekk.

Du bør absolutt oppsøke legen pånytt for å få god behandling av eksemet ditt - det finnes mange gode salver og kremer, og ofte er det infeksjon i eksemet som også må behandles. Kestine er et antihistamin som demper kløen, men er kløen riktig ille er nok effekten noe begrenset.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...