berbix Skrevet 17. juni 2004 Del Skrevet 17. juni 2004 Startet med efexor for seks uker siden. Hadde lite bivirkninger, humøret og angsten bedret seg litt. Men jeg er et menneske som er veldig avhengig av andre mennesker, mistrives sterkt alene, føler meg som verdens ensomste menneske. Bor på et lite sted hvor jeg har likesinnede som treffes på den lokale puben. Det er et tilfluktssted for meg, har hatt en litt depressiv periode, og da er ikke veien lang dit. Det er ikke snakk om å drikke seg full, bare ta 2-4 øl sammen med folk som "skjønner noe". Prøver å være intinativrik og få oss til å finne på noe annet, men det er ikke alltid så lett. Blir sett på som en inteligent person som forstår mye, noen sier jeg ikke passer inn der, men det er det eneste sosiale livet jeg har (uforpliktende) Begynner som sagt å kjenne dem godt nå og det må til for at jeg skal trives sammen med folk. Da kan jeg være en skikkelig pådriver å hjelpe folk som sliter. Er veldi godt likt derfor holder jeg meg der. Føler meg bra nok, men det er ikke det livet jeg vil ha. Hjelper efexor når jeg tar en øl stadig vekk eller hva? Noen som skjønner? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/150344-vanskelig-liv/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bugge1365380662 Skrevet 18. juni 2004 Del Skrevet 18. juni 2004 hei Berbix. Bugge her.Har lurt på hvordan det går med deg og opptrappingen av efexor. Hvilken dose er du på nå? Har du nådd den dosen du føler passer deg,og er det en grei medisin for deg? Selv var jeg litt plaget med kaldsvetting om nettene i perioder,og kunne bli svimmel og få kvalmebyger, men det var jo ikke det verste. Hvordan går det å være alene? Har tenkt litt på deg,og for å være helt ærlig tenkte jeg at neste gang vi hører fra deg,kommer ordet alkohol til å være med i innlegget.Jeg har en erindring om noen litt eldre innlegg for en tid tilbake der du skriver noe om at du har hatt tendendser til å dempe uro med alkohol.Stemmer det,eller tar jeg helt feil? Jeg har tenkt at nå som du ble alene, er det typisk for de fleste av oss å ty til kjente overlevelsesmekanismer.Det må være en tøff periode du har bak deg.Og du har jo mye styrke,til å være alene og bli kjent med andre mennesker.Jeg hadde sikkert murt meg inne.Du skriver at du bor på en veldig liten plass. Er det mye som holder deg til denne plassen? Har du vurdert å flytte på deg,og kanskje på den måten få flere arenaer enn den lokale puben.Når alternativene er få,kan det ikke være særlig lett.Er du litt bekymret over alkoholforbruket ditt, og da eventuelt hvor det kan ende opp? VH bugge 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/150344-vanskelig-liv/#findComment-959525 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.