Gå til innhold

Hva er faresignalene

Anbefalte innlegg

Jeg er plaget med store oppturer og nedturer.

Hva er faresignalene som gjør at en bør oppsøke hjelp?

Jeg er kjempefin i peroider men så brått blir jeg nervøs og piner meg selv med at jeg er dum og ikke klarer noen ting. i disse periodene blir jeg lett sint og ungår og møte mennesker hvis jeg kan. Jeg klarer og "tvinge" meg selv til og leve normalt, men når jeg er alene igjen begynner anklagene mot meg selv og hagle. Er ellers en veldig energisk person, og har aldrig blitt konfrontert om dette av noen. Den eneste gangen jeg har blitt det er av min samboer som spøkte med at jeg var manisk-depresiv. Det han mente med det var siden jeg klarer det jeg vil klare og jobber konstant til jeg har oppnådd det jeg vil, men da har jeg ofte slitt meg selv helt ut og være helt "utslitt" en stund.

Mye rot her, men er ikke flink til og forklare slikt..

Setter kjempestor pris for svar.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/150349-hva-er-faresignalene/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du kun to gear? Full fart og full stopp?

Er du ikke så flink til å sette grenser når det er noe du vil og som du trives med? Så glemmer du basale behov for hvile, avkobling og restitusjon. Til slutt blir du utslitt. Når man bare er sliten nok blir man ganske tussete i toppetasjen og følelsene.

Kan det være så enkelt som at du tar deg ut så mye underveis at du stadig stuper over målstreken? Trenger du rett å slett å jobbe med å bli litt mer disiplinert med å ta pauser før du er utmattet?

Hvis dette er tilfelle kan det hende du greier å legge om vanene på egen hånd. Eller det kan hende det kan være greit med profesjonell hjelp. I så fall kan du begynne hos fastlegen.

Jeg kan være helt på jordet, men dette var det første som falt meg inn når jeg leste det du skriver.

mvh

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/150349-hva-er-faresignalene/#findComment-958895
Del på andre sider

Hvis du og/eller de rundt deg er plaget med humørsvingningene så bør du oppsøke lege. Om du ikke fungerer i perioder i hverdagen så er det også en grunn til å oppsøke hjelp.

Du bør i det minste bli undersøkt skikkelig for fysiske og psykiske lidelser. (Stoffskiftesykdommer, bipolar lidelse osv)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/150349-hva-er-faresignalene/#findComment-959098
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...