Gå til innhold

Panikkanfall?


avidi

Anbefalte innlegg

Jeg var hos tannlegen for å fjerne en gammel fylling innerst i kjeven. Det var ganske ubehagelig å få kjeven presset så hardt opp og jeg kjente at jeg ble kvalm. Da tannlegen skulle legge i fyllingen ble jeg skikkelig dårlig, forferdelig kvalm, klarte ikke å puste og holdt på å besvime. Tannlegen fylte igjen hullet og la meg helt ned i stolen med hodet bakover og et kaldt omslag på hodet. Jeg ble litt bedre menn da hun skulle pusse over fyllingen ble jeg igjen kjempekvalm og klarte ikke å puste så vi måtte avslutte behandlingen.

Det er første gang jeg har hatt en så strek reaksjon hos tannlegen selv om jeg alltid synes det har vært ubehagelig. Tannlegen mente at det var et panikkanfall jeg fikk.

Jeg går nå på effexor 75 mg pr dag p.g.a depresjon og lett angst. Kan dette ha noe med hverandre å gjøre? Jeg er fortsatt helt skjelven og utafor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bugge1365380662

Kan jeg spørre hvor lenge du har gått på efexor? Og gikk du på et annet antidepressiva rett før det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg spørre hvor lenge du har gått på efexor? Og gikk du på et annet antidepressiva rett før det?

Har gått på Effexor nå i 8 uker etter å ha vært medisinfri i 1,5 år. Gikk på samme dose da i 6 mnd før jeg fant ut jeg ville slutte med AD.

Tannlegen var veldig obs. på at jeg gikk på effexor og spurte nøye om symptomer og evt.bivirkninger før hun startet. Likevel fikk jeg en så kraftig reaksjon som jeg aldri tidligere har opplevd. Nå i dag kan jeg ikke skjønne reaksjonen, men det er vel ikke meningen å skjønne alt som skjer inne i hodet. Skal tilbake neste uke for å gjøre ferdig behandlingen, er spent på hvordan det går da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bugge1365380662

Har gått på Effexor nå i 8 uker etter å ha vært medisinfri i 1,5 år. Gikk på samme dose da i 6 mnd før jeg fant ut jeg ville slutte med AD.

Tannlegen var veldig obs. på at jeg gikk på effexor og spurte nøye om symptomer og evt.bivirkninger før hun startet. Likevel fikk jeg en så kraftig reaksjon som jeg aldri tidligere har opplevd. Nå i dag kan jeg ikke skjønne reaksjonen, men det er vel ikke meningen å skjønne alt som skjer inne i hodet. Skal tilbake neste uke for å gjøre ferdig behandlingen, er spent på hvordan det går da.

Hei! Ja jeg tenkte at kanskje hvis du nettopp hadde startet med efexor,kunne du være mer tilbøyelig til å få et slikt angstanfall.Men du har jo gått på den så lenge at begynnerbivirkningene skulle roet seg nå.Nå er både du og tannlegen klar over dette,og da vil dere være mer forberedt til neste gang.Håper du ikke gruer deg alt for mye.Det er sikkert ikke mye som gjenstår.Du får ha lykke til.VH bugge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke så uvanlig å få panikkanfall hos tannlegen hvis man har opplevd overgrep eller har følt seg "invadert" på en eller annen måte.

Tannlegen er jo på en måte svært nærgående og man kan føle seg "innesperret".

Panikkanfall kan forebygges eller dempes på ulike måter. Ta valium, passe på at en puster godt. Noen ganger må en jobbe med konfliktene som eventuelt ligger under.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...