Gå til innhold

Til alle på antidepressiva . Ny seksuell identitet?


Bugge1365380662

Anbefalte innlegg

Bugge1365380662

Hei!jeg fikk lyst til å starte en tråd om dette emnet.Synes egentlig det blir tatt opp i veldig liten grad,med tanke på alle andre bivirkninger som blir diskutert.Og i og med at veldig mange av oss går på AD,og nesten alle opplever at seksuallivet forandrer seg,skulle jeg gjerne hørt mer om hvordan folk forholder seg til dette.

Hvordan er det for deg som ikke er i et forhold? Eller du som kanskje starter et nytt forhold?

Hvordan er det for dere som gjennon mange år har skapt en felles seksuell identitet med sin partner, for så å nærmest måtte finne ut av det på nytt igjen?Hvordan er det for partnerne deres? De må jo nærmest også forandre på måten å forholde seg på til sin partner og kanskje sin egen seksualitet? Kanskje er det bare spesielle stillinger som kan gi orgasme? Kanskje tenner en på andre ting enn før? Kanskje forspillseansen blir annerledes osv osv

Er det noen som har søkt profesjonell hjelp med for eksempel familievernskontor eller liknende fordi det ble et så stort problem?

Eller er det for mange et heller lite problem?

Jeg lurer på disse tingene her, for dette er liksom ikke ting en snakker om ellers. I hvert fall ikke jeg.

Kunne tenke meg andres erfaringer og råd,kanskje noen har linker til artikler.

Sex er etter mitt syn slett ikke det viktigste i et forhold.Langt i fra, men mange mennesker må gå på medisiner i årevis og kanskje hele livet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har ingen gode råd eller gode linker å komme med. Vil bare si litt om min erfaring. Har gått på AD i 8 uker nå etter en pause på 1,5 år. Gift med samme mann i 16 år, to unger. Sexlivet vårt har dalt jevnt det site året og nå etter at jeg startet på AD er det helt dødt. Føler at jeg har nok med meg selv og det jeg har av overskudd går til jobben og ungene. Mannen min har resignert tror jeg, han sover alltid når jeg legger meg og står opp før meg. Det er litt trist at det har blitt sånn, har prøvd å snakke med psykologen om dette men føler at jeg ikke når fram.

Er det noen som har gode ideer til ny giv tar jeg i mot med takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bugge1365380662

Jeg har ingen gode råd eller gode linker å komme med. Vil bare si litt om min erfaring. Har gått på AD i 8 uker nå etter en pause på 1,5 år. Gift med samme mann i 16 år, to unger. Sexlivet vårt har dalt jevnt det site året og nå etter at jeg startet på AD er det helt dødt. Føler at jeg har nok med meg selv og det jeg har av overskudd går til jobben og ungene. Mannen min har resignert tror jeg, han sover alltid når jeg legger meg og står opp før meg. Det er litt trist at det har blitt sånn, har prøvd å snakke med psykologen om dette men føler at jeg ikke når fram.

Er det noen som har gode ideer til ny giv tar jeg i mot med takk.

Jeg lurer liksom på hvordan en skal finne eventuelt en egen ny seksualitet der inne,som en kunne blitt kjent med.Annerledes,men tross alt noe.For noen mennesker er det kanskje naturlig å stimulere ekstra med ulike blader og filmer, men det er liksom ikke helt meg.Det blir til at en kanskje lett bare gir opp å forsøke for det meste, mens mannen setter lysten sin på sparebluss.Lurer på om mange slutter på AD for tidlig i forhold til depresjonsplagene, for å få sexlivet mer i gang igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer liksom på hvordan en skal finne eventuelt en egen ny seksualitet der inne,som en kunne blitt kjent med.Annerledes,men tross alt noe.For noen mennesker er det kanskje naturlig å stimulere ekstra med ulike blader og filmer, men det er liksom ikke helt meg.Det blir til at en kanskje lett bare gir opp å forsøke for det meste, mens mannen setter lysten sin på sparebluss.Lurer på om mange slutter på AD for tidlig i forhold til depresjonsplagene, for å få sexlivet mer i gang igjen.

Det er et intressant spørsmål du stiller der Bugge. Jeg har lurt på det samme uten å finne svar. Det å slutte på AD er foreløpig ikke noe alternativ for meg, klart det er synd at sexlivet ikke fungerer men man skal jo tross alt fungere i det daglige også.

Kanskje er blader og filmer et alternativ det går an å prøve. Håper flere kan komme med innspill og få igang en diskusjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bugge1365380662

Det er et intressant spørsmål du stiller der Bugge. Jeg har lurt på det samme uten å finne svar. Det å slutte på AD er foreløpig ikke noe alternativ for meg, klart det er synd at sexlivet ikke fungerer men man skal jo tross alt fungere i det daglige også.

Kanskje er blader og filmer et alternativ det går an å prøve. Håper flere kan komme med innspill og få igang en diskusjon.

Man kan jo være anonym for anledningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym under dette tema.

Interresant tema Bugge....

Jeg har ingen råd å komme med. Bare erfaring. Og etter at jeg begynte med SSRI, dalte sexlivet ja.

Har konstant dårlig samvittighet overnfor min mann. Han sier det ikke har noe å si og at det viktigste er at jeg har det bra.

Men jeg har allikevel dårlig samvittighet. Har faktisk tenkt å spørre om å få slutte nå, pga dette.

Så at mange slutter for tidlig pga dette, kan nok kanskje stemme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...