Gå til innhold

Til alle her


Gjest denne var fin

Anbefalte innlegg

Gjest denne var fin

Fant en fin artikkel i vg:

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=230574

Men personlig syns jeg at det ikke er lett å gjøre sånne ting, når man mangler vilje. Og INGEN har noen sinne fortalt meg hvordan man får vilje til å forandre på de gale mønstrene i livet. Noen her som har råd?

Trenger litt motivasjon,men finner den ingen plasser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Teoretisk høres jo alt i denne artikkelen flott ut, men når viljen er lammet står jo man og stamper på samme sted. Det er vel når viljen begynner å funke igjen at vi har muligheter til å forandre på ting, og da burde vi kanskje si til oss selv"just do it!" Men det er nok vanskeligere gjort enn sagt, men ingenting er umulig....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest denne var fin

Den er for enkel. Jeg klarer mye når jeg bare vil, men problemet er at jeg ikke vil noe.

Ja samme her, det er derfor jeg skrev det jeg skrev under linken..problemet er viljen. ingen skriver om hvordan man skal få tilbake viljen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest denne var fin

Har du drømmer? Jeg syns det hjelper for motivasjon.

mvh

Åå? Ja,jeg har drømmer, men vet ikke på hvilken måte du mener det skal hjelpe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tenker på manglende viljen som når bilen har flatt batteri.

Motoren kan være tipp topp. Bensintanken kan var full. Men gnisten som setter maskineriet i gang mangler.

Jeg tro at måten å reparere en knekt vilje på er å ville bare litt. Om aldri så bitte lite. Å glemme alle store vidløftige prosjekter og forandringer. Men denne ene lille tingen vil jeg, og det gjør jeg. Etterpå er det en annen liten ting jeg vil, og gjør det også. Møysommelig "lades" viljen opp igjen.

Iblant er bare det å ville ville noe, et framskritt.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...