Gå til innhold

Miljø forandring


perivar1365380712

Anbefalte innlegg

perivar1365380712

Jeg er en person som er ufør pga psykiske problemer. Sliter med angst og depresjoner. I perioder så fungerer jeg veldig dårlig. Har forsøkt å jobbe litt men greier ikke mer enn et par måneder før det skjærer seg. Jeg er i en sånn posisjon at jeg har mulighet til å bosette meg i Brasil. Jeg hørte om en person som hadde store problemer med spisevegring , angst og depresjoner. Vedkommende flyttet til Thailand og ble raskt mye bedre og ble frisk. jeg snakket med en psykolog som fortalte meg dette. Hun trodde at miljø og klima forandring kunne ha en sterk effekt på psykiske problemer. For min egen del så har jeg erfart at de gangene jeg har vært i Brasil, så har jeg vært bedre. Jeg var der en gang i 5mnd og jeg hadde ikke et eneste angst anfall eller noe annet i den retning. Nå lurer jeg på om det norske helsevesenet kan støtte feks å flytte til Brasil hvis det kan være formåls tjenelig? Eller om dere har hørt om lignende tilfeller. For meg så er dette meget intresant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

perivar1365380712

En får ikke støtte til å flytte til en annen kommune engang når en er uføretrygdet.

Nei det kan så være, men jeg tenker at som et ledd i behandling. Når man vet selv at det er bedre for en selv! Samtidig vil jeg faktisk spare staten for rundt 3000kr i måneden ved å flytte til et ikke eøs land. Men det er vel kapitalen som rår da. Hadde vært fint med et svar fra legen og!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...