Gå til innhold

Hormon? misfornøyd me overkropp! 19 år

Anbefalte innlegg

Jeg er en 19 år gammel gutt som lurer på om du kan hjelpe meg ang. kroppen min. Jeg er misfornøyd med overkroppen min. Mens jevnaldrende gutter er brede over skuldrene, har mørkere stemme og har full skjeggvekst har jeg ingen av delene. Jeg er smal og tynn, har lys stemme og kun litt ”skjeggvekst” over munnen. Hvorfor kan ikke jeg se ut som en 19 år gammel gutt som alle andre? Jeg har ventet på dette helt siden ungdomsskolen, men ingenting skjer jo. Hva kan jeg gjøre? Går det ikke an å ta hormontilskudd når ingenting har skjedd enda? Er lei av å vente! Er også lei av å bli tatt feil på av alderen av personer som ikke vet hvor gammel jeg er, de tror jo jeg går på ungdomsskolen enda! Er lei av dette! Vet ikke om jeg gidder mer snart, har jo ingen selvtillit igjen heller. Er det noe jeg kan be fastlegen min om å gjøre? Hjelp!

Fortsetter under...

Lips1365380508

Du kan ihvertfall få tatt noen tester hos fastlegen.

I tillegg så kan du forsøke styrketrening og et bra kosthold.

Tren svømming, da får du bredere rygg og skuldre eller styrketrening, der du legger vekt på ryggen og armene, så skal du se det hjelper :)

Men hvis du er veldig moden psykisk,altså når du snakker med folk, så vil de fort glemme utseende, og faktisk fokusere på det du har å si.

Gjest en annen liten gutt

Jeg er 23 år og har fortsatt knapt skjeggvekst. Jeg har alltid vært liten av vekst, og dette plaget meg en del før. Men jo eldre jeg blir, jo mindre teller slike ting i forhold til å omgås andre mennesker.

Det du kan gjøre, er å ta kontakt med legen din. Han kan bestille måling av hormonmengde i blodet. Om du ikke er ferdig utvokst, kan man også måle "skjelettalderen", for å finne ut om du har mer vekstpotensiale.

Noen er store, andre små, noen brede og noen tynne. Det viktigste er jo tross alt hvordan man oppfører seg og er på innsiden av hodet. Men det kan jo være greit å få sjekket om alt er som det skal, og da kan det jeg nevnte ovenfor være veien å gå. Snakk med legen din.

Gjest jente i 20-åran

Koffør ska du ha skjeggvekst og mørkere stemme? Skjegg e stygt! Og du har sikkert bra stæmme.Ikke vær misfornøyd med overkroppen heller. De der tingan har ikke noe å si. Æ synes ikke du skal ta hormona, du må vær som du e for det e alltid bæst!! Hvis du likevæll mena at brede skuldra osv. e viktig for dæ, så kan du træn og spis sundt. Men sånne ting kan også kom seinere, så æ synes ikke du ska bekymre dæ. Æ lika sånne som dæ :).

Annonse

Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin

Du er fremdeles i en alder da kroppen din kan utvikle seg i mannlig retning; mest sannsynlig er det enda noen år med tålmodighet som skal til. Men du kan be fastlegen ta blodprøver av hormonverdiene dine. Dersom disse er unormale kan du eventuelt henvises til en endokrinolog ( hormon-ekspert) eller en urolog med kunnskap om hormonforstyrrelser hos menn.

Koffør ska du ha skjeggvekst og mørkere stemme? Skjegg e stygt! Og du har sikkert bra stæmme.Ikke vær misfornøyd med overkroppen heller. De der tingan har ikke noe å si. Æ synes ikke du skal ta hormona, du må vær som du e for det e alltid bæst!! Hvis du likevæll mena at brede skuldra osv. e viktig for dæ, så kan du træn og spis sundt. Men sånne ting kan også kom seinere, så æ synes ikke du ska bekymre dæ. Æ lika sånne som dæ :).

jotakk men æ e lei av at alle trur at æ e yngre enn ka æ e, å at dæm bære ser rart på mæ når æ sei æ e 19... vil bære være som andre gutta om du skjønne, vil ikkje være "liten"...

Hvordan ser mannfolk i familien din ut da? Faren din, brødre, onkler, bestefedre?

Var de spinkle som unge og ble større eller er de spinkle som voksne også?

Gener har noe å si, men det er selvsagt mye du kan gjøre selv.

alle de andre mannfolkan i familien min e heilt motsatt av mæ, både far, onkla bestefar o.l.....

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...