Gå til innhold

flytte hjemmefra?


eax

Anbefalte innlegg

jeg er 17 år og bor hjemme, fordi jeg ikke har noen andre muligheter. Jeg klarer ikke å bo her lenger, foreldrene mine har brukt meg som en hakke brikke hele og jeg klarer ikke mer. det i sammenhang med sosial utestengelse på skolen har førte til at jeg i flere år ikke snakket med noen og har en rekke problemer(spisforstyrrelser, selvskading,depresjon, angst) jeg har funnet ut at når jeg er sammen med familien min har jeg mye større angst enn ellers, jeg tør ikke noen ting, dersom de enedlig legger seg tør ikke jeg gjøre det i frykt for at neste dag skal komme. Jeg spiser hele tiden,eller lar være. Jeg tør ikke gjøre noen ting fordi jeg vet at uansett hva jeg finner på kommer faren min til å skjelle meg ut, og moren min til å henge seg på.Men selv om jeg ikke gjør noe klarer faren min å finne på noe jeg har gjort, for eksempel til broren min har gjort.Vanligvis sitter jeg bare på rommet og skjelver, har pustevansker og gråter. Jeg er livredd for alt. for første gang på utrolig lenge har jeg fått være alene og jeg vil ikke tilbake til dem. Det er tre mnd. til jeg fyller 18, men jeg går på skole så det hjelper ikke. Er det noe jeg kan gjøre??? Jeg må vekk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest jeg flyttet

Søk borteboerstipend fra lånekassa mht skoletiden, en av skolens rådgivere kan hjelpe deg å få dette på grunnlag av tilstander i hjemmet.

Når det gjelder sommerferien kan du etter fylte 18 år få hjelp fra sosialkontoret dersom du ikke klarer å skaffe deg sommerjobb, eller er for syk til å jobbe (sistnevnte må følges opp av erklæring fra lege e.l.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest er usikker

Jeg mener at du hvis du har det så vont hjemme,kan du sikkert snakke med noen, som kan hjelpe deg å flytte, og kanskje får du støtte fra sosialkontoret, i.o.m at du har det så vanskelig hjemme. Spørs hvor du bor. Du kan også få lån og stipend hvis du flytter hjemmefra..alle som går på skole har mulighet til det...Men det er bare en tanke. Snakk med noen som har peiling..

Lykke til uansett, håper det ordner seg. Hadde det vont hjemme jeg også, krangla med foreldra mine hver dag, de såra meg,jeg såra de..flyttet til slutt å fikk SÅ mye bedre kontakt med de. Det hjelper skal du se:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er enig med "er usikker",tror du bør flytte på hybel.Kanskje du kan leie sammen med noen venner?

Du liker kanskje ikke å høre dette, men det er en vanskelig alder du er i også.

Tenårene er ingen lett tid,og jeg kjenner meg litt i igjen fra den gangen jeg selv var i den alderen (for ca 100 år siden)

Jeg tror du og foreldrene dine får et bedre forhold med tiden. Men man trenger litt avstand til hverandre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er enig med "er usikker",tror du bør flytte på hybel.Kanskje du kan leie sammen med noen venner?

Du liker kanskje ikke å høre dette, men det er en vanskelig alder du er i også.

Tenårene er ingen lett tid,og jeg kjenner meg litt i igjen fra den gangen jeg selv var i den alderen (for ca 100 år siden)

Jeg tror du og foreldrene dine får et bedre forhold med tiden. Men man trenger litt avstand til hverandre.

Ups, leste visst ikke ordentlig.

Høres verre ut enn det jeg først trodde.

Du trenger kanskje hjelp av en psykolog også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...