Gå til innhold

Hva skal jeg gjøre?


kikkii

Anbefalte innlegg

Jeg er så bekymret og usikker på hvordan framtiden blir. Vet ikke hva jeg skal gjøre ang. økonomien. Har nå jobbet et år på en sånn engasjament stilling. Stillingen slutter nå til sommeren. Har søkt neste år om fortsettelse, men har ennå ikke fått svar.

Jeg sliter mye med angst, depresjoner og har null selvtillitt. Hvis jeg ikke kan fortsette i den jobben jeg har nå tør jeg ikke å begynne på et nytt sted. Jeg har så store problemer med å snakke med andre og det å gå på intervju er altfor skremmende for meg. Har blitt mye værre det siste året. Nå tror jeg at jobben ikke vil ha meg mere siden jeg ikke har fått svar siden jeg føler at jobben krever så mye av meg. Føler meg som en taper på jobben. Et null.

Går til behandling hos psykiater. Ble plutselig mye værre i vår/vinter og ble derfor sykemeldt siden påsken. Hva skjer med sykemeldingen når jeg ikke lenger har jobb mere? Og pengene?

Psykiateren min har sagt at jeg må vente litt til siden jeg ikke har fått svar ang. jobben. Hun er heldigvis enig med at det blir altfor vanskelig for meg å begynne på et nytt sted nå. Hva skjer om jeg ikke kan fortsette denne jobben jeg har nå? Føler meg egentlig altfor syk til å jobbe, men samtidig så er jeg redd jeg blir enda værre av å ikke ha noe å gjøre om dagene. Egentlig føler jeg på magefølelsen at jeg ikke får fortsette i jobben siden jeg ikke klarer noe. De andre er så flinke, mens jeg bare er misslykka.

Hva skal jeg gjøre? Jeg er så redd og forvirra. Hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror du må prøve å snu på tankene litt.

- Det er jo ikke sikkert at du mister jobben. Det er vell en viss mulighet for at du kan beholde den.

- Det er vell heller ikke sikkert at det at du ikke har fått svar enda betyr at du ikke får beholde jobben. Det er jo en viss mulighet for at det kan være andre grunner til at du ikke har fått beskjed.

-Det er jo altså en viss mulighet for at magefølelsen ang. jobbsituasjonen ikke nødvendigvis er rett.

-Tanker om at en er misslykket er ett symptom på depresjon. Det er altså en viss mulighet for at det ikke er slik at du er misslykket.

-Når det gjelder øknonomien så synes jeg at du bør prøve å tenke som så at i Norge er det ennå ikke slik at en havner på gata når en er syk. Det er altså en viss mulighet for at det med økonomien ordner seg helt fint.

-Det er ikke sikkert at du ikke vil ha noe å gjøre på dagene selv om du blir sykemeldt en periode. Det er en viss mulighet for at det finnes andre ting du kan gjøre. Feks. ting som du vanligvis har brukt å like. Her kan du jo ta tak i situasjonen og gå litt praktisk til verks. Finne ut hva du evt. kan fylle dagene med dersom det nå skulle bli sånn at du ikke kan jobbe.

Ønsker deg iallefall masse lykke til. Håper du blir kvitt plagene dine.

*klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...