Gå til innhold

Deppa, engstelig, tvangstanker...SLITER!


notthathappy

Anbefalte innlegg

notthathappy

Skrev et innlegg lenger ned, men har ikke fått noen kommentarer. Jeg prøver igjen jeg, og håper det er noen flere der ute som sliter/har slitt med noe av det samme.....

For to år siden ble jeg skikkelig deppa. Gikk gjennom en lang tid med sammenbrudd, angst, hallusinasjoner,søvnproblemer... Ett år senere ble jeg sakte men sikkert bedre. Jeg gikk på kurs, fikk mange nye venner. Nå har jeg også en jobb jeg trives med. Samboeren og jeg har gått fra hverandre, men er fortsatt gode venner. Det var jeg som ville gjøre det slutt.

Så alt i alt burde jeg hatt det bra nå!

Men hva skjer????

Jo, nå har jeg sakte men sikkert falt utfor stupet igjen. Jeg er redd og nervøs, tror alle ser på meg og snakker stygt om meg. Føler meg stygg og fet(men det er jeg også). Jeg er deppa, og humøret svinger voldsomt. Jeg har begynt å skade meg igjen.

Jeg er igjen blitt altfor interessert i spøkelser og slikt, noe jeg var da jeg var syk før. Innbiller meg at det er ånder rundt meg. Har fortsatt hallusinasjoner eller hva jeg skal kalle det. Skjønner ikke hvorfor jeg blir så interessert i skumle ting når jeg er deppa??? ofte kjennes det ut som om noen tar på hodet mitt.

En dag var jeg delvis i drømmeland, og da hørte jeg noen i rommet som ba (hørtes ut som en bønn på arabisk e.l.). Litt senere våknet jeg helt, og jeg hørte fortsatt dette. Enten så har jeg fått en ny nabo, eller så har det klikka litt i hodet mitt.

Jeg er livredd for å ha munnen åpen, fordi jeg innbiller meg at det kan komme demoner inn...(dette er vel en sprø tanke???). Det verste var at jeg her om dagen så på "Charmed", og der sa den ene søsteren til den andre søsteren at hun måtte være forsiktig med å gjespe, for da kunne styggen selv komme inn..... Så nå tror jeg bare enda mer på det... Sukk.

Jeg er redd for å hente posten (to etasjer opp i blokka bare), og trappevaska må mora mi komme og ta. Jeg er redd for å treffe pene mennesker jeg kjenner, for da føler jeg meg så stygg. Jeg er ofte sur og snerpete mot foreldrene mine (jeg bor for meg selv). Egentlig har jeg det best på jobb. Der snakker jeg i telefonen hele dagen (helt utrolig at jeg takler det så bra!!!).

Oppå det hele har tvangstankene og tvangshandlingene kommet tilbake for fullt. Jeg har diagnosen OCD, i en ganske alvorlig grad. 95 % av min våkne tilstand går med på tvangstanker og telling. Teller ALT. Til og med det folk sier og det jeg tenker (bokstaver osv.).

Jeg har en lege her, en lege der. Psykologer skjønner seg ikke på meg, og den eneste psykiateren jeg likte har sluttet.

Jeg går på 150 mg Zoloft og 200 mg Seroquel. Dosen på sistnevnte er nå halvert, for en av legene mine vil at jeg skal slutte med den. Det er visst ikke bra å gå på den for lenge. Vet egentlig ikke hvorfor jeg måtte begynne på den. men den får meg til å sove bedre.

Vet ikke hva jeg egentlig ønsker å oppnå med dette innlegget, men kanskje jeg ikke er alene om å ha det sånn?

Lurer vel også på hvorfor i all verden hjernen min vil at jeg skal ha så mange rare tanker og ideer?

Sukk..... det er ikke lett å leve. Men jeg skal nok overleve..... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For det første du er ikke alene om å ha det slik.Det er mange som sliter med samme ting. Men ikke alle tør å fortelle om det. Det er tøft av deg.

Det du ser på film, er nettopp det; Film, filming. Ikke tro at alt det du ser på film, også skjer i virkligheten.

Mens jeg leste innlegget ditt,så tenkte jeg at hun må få hjelp. Kontakte psykolog eller psykiater. Det går du til ser, jeg, men de forstår seg ikke på deg...... BYTT! Snakk med leger og psyiaktere som kan hjelpe deg.

Du har et mindre bra syn på deg selv.Hvem sier at du er stygg? Hvorfor er alle så mye penere enn deg?

Dette mener jeg: SKAFF DEG NY HJELP I DAG. Ring legen og si at du vil ha en annen psykiater.

(Får man må vel ha henvisning fra legen, må man ikke?)

Bytt!!

Lykke til.....

En liten forsiktig klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns du er veldig tapper jeg!:o) Selv om du sliter med alle disse vanskelighetene avslutter du med en fin liten setning.Vil ønske deg lykke til videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

notthathappy

Syns du er veldig tapper jeg!:o) Selv om du sliter med alle disse vanskelighetene avslutter du med en fin liten setning.Vil ønske deg lykke til videre!

Tusen takk alle sammen. Det hjalp litt å få svar fra dere. Føler meg ikke så ensom da.

Jeg har fått masse hjelp mot tvangen, bl.a gått i gruppeterapi. Men det ble raskt verre da jeg sluttet der.

Og legen min skal henvise meg til ny psykiater. Håper bare at det er en som forstår meg og tar meg på alvor.

Atter en gang, tusen takk for at dere bryr dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trrrish

Hei på deg... Føler med deg. Jeg er også feit (alle kommenterer det)... Har begynt å skade meg igjen etter å ikke ha gjort det i over et år... Har hatt lignende psykotiske symptomer som deg og ble tvangsinnlagt. Men nå blir jeg nok snart kasta ut, tenker jeg. De psykotiske symptomene gikk selvfølgelig over så snart jeg ble lagt inn! Doh... Jeg har ikke OCD, men to damer her jeg er innlagt har det og fortalte om det i en gruppetimne. Høres forferdelig slitsomt ut! Kan til en viss bitteliten svak grad kjenne meg igjen, fordi jeg har noe med at jeg må banke fingrene etter en melodi og holde på helt til det stopper på rett finger. Dette skjer når jeg legger meg. Og når jeg våkner. En periode ble jeg uvel av å tråkke på striper. Og i perioder har jeg ting jeg MÅ si, som er helt absurd, som f.eks "HEI SKAL VI GIFTE OSS????" til HVEMSOMHESLT, jeg bare MÅ si det! Hehe... litt komisk. Men er ikke noe å le av i alvorlige tilfeller... Ville bare si at du ikke er alene...

Må tilbake til avdelingen nå... tenker på deg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

notthathappy

Hei på deg... Føler med deg. Jeg er også feit (alle kommenterer det)... Har begynt å skade meg igjen etter å ikke ha gjort det i over et år... Har hatt lignende psykotiske symptomer som deg og ble tvangsinnlagt. Men nå blir jeg nok snart kasta ut, tenker jeg. De psykotiske symptomene gikk selvfølgelig over så snart jeg ble lagt inn! Doh... Jeg har ikke OCD, men to damer her jeg er innlagt har det og fortalte om det i en gruppetimne. Høres forferdelig slitsomt ut! Kan til en viss bitteliten svak grad kjenne meg igjen, fordi jeg har noe med at jeg må banke fingrene etter en melodi og holde på helt til det stopper på rett finger. Dette skjer når jeg legger meg. Og når jeg våkner. En periode ble jeg uvel av å tråkke på striper. Og i perioder har jeg ting jeg MÅ si, som er helt absurd, som f.eks "HEI SKAL VI GIFTE OSS????" til HVEMSOMHESLT, jeg bare MÅ si det! Hehe... litt komisk. Men er ikke noe å le av i alvorlige tilfeller... Ville bare si at du ikke er alene...

Må tilbake til avdelingen nå... tenker på deg

He he. Har en sånn trang til å si ting jeg også. Det kan være enkelte ord, eller at jeg må fortelle ett eller annet som jeg egentlig ikke syns bør fortelles. Helt teit. Men jeg føler at hvis jeg ikke gjør det, så vil det skje noe fælt......

Også det med å tappe med fingrene. Eller synge inni meg. Ta på ting (uten mening). Egentlig er det aldri stille i hodet mitt. Det er stappfullt av tanker og mas hele tiden.

Og hvis jeg ser et eller annet (kan være hva som helst) så dukker det plutselig opp en forferdelig tanke som gir meg helt angst. Hvis jeg f.eks. ser en fugl gå på veien, så ser jeg for meg at den blir påkjørt, og da må jeg gjøre ett eller annet "tvangsgreier" for å forhindre at det skal skje, eller for å få den fæle tanken vekk. Sånn tenker jeg om mennesker også, og det er helt grusomt å ha det sånn. Er jo engstelig hele tiden...

Og de idiotiske demonene som befinner seg i tapeten på badet, kan jeg ikke se på, for da tror jeg de prøver å ta kontakt med meg. Sprøtt, eller??? Hvis noen slår av lyset mens jeg er på do, så blir jeg helt hysterisk... Høres helt latterlig ut, men jeg kan jo ikke noe for det! Jeg ser dem jo!

Uansett så er det fint å vite at det er flere der ute som har det som meg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...