berbix Skrevet 21. juni 2004 Del Skrevet 21. juni 2004 Har fytt diagnosen emosjonell ustabil med avhengighetstrekk. Kommer jeg noen gang til å bli som andre? Er dette en alvorlig pf? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/150630-emosjonell-ustabil/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
natolars Skrevet 21. juni 2004 Del Skrevet 21. juni 2004 Hei! Selvfølgelig kan du bli frisk! Det kan imidlertid ta litt tid; de fleste må gå i terapi i 3-5 år. Jeg er rimelig sikker på at emosjonelt ustabil pf regnes som en alvorlig personlighetsforstyrrelse, men det finnes selvsagt nyanser innenfor denne diagnosen også. Mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/150630-emosjonell-ustabil/#findComment-960831 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bugge1365380662 Skrevet 21. juni 2004 Del Skrevet 21. juni 2004 Kjære berbix! For det første skal du ikke bli som andre, du skal bare være deg selv.Ingen andre kan være berbix som deg,samme hvilken diagnose du har.Og fortsette med å utvikle deg best mulig til å bli enda mer deg selv. Når du nå har fått denne diagnosen,har natolars rett i at man ikke kan si at en ikke kan forandre seg og fungere mye bedre. Jeg har aldri likt så godt ordene helt frisk,fordi det er litt uklart for meg hvilken tilstand det egentlig er.Jeg tenker på meg selv som et menneske med et aktivt psykisk liv, og målet må bli å bli kjent med meg selv,fungere bedre i forhold til meg selv og andre.Takle mitt eget psykiske liv på en god måte, slik at jeg har det godt.Og det er dette synet som gjør at jeg tror det er håp for alle.Enten en får den ene diagnosen eller en annen.Og ofte forandrer diagnosene seg også.Enten ved at en selv forandrer seg gjennom terapi, eller at du treffer på en annen terapeut som ser ting litt annerledes.Det viktige nå er å komme bak ordene emosjonell ustabil og finne ut hva det betyr i ditt liv,finne ut hvordan du skal jobbe med saken. Psykiateren min forteller meg at han har bipolare mennesker som fungerer godt,har det bra som andre folk, noen er uten medisiner etter endeløse år med terapi, men diagnosen sin har de vel ennå. Poenget mitt er at målet bør være å få det bedre, så får de kalle det hva de vil.Det er jo ikke nytt for deg at du til tider har følt deg ustabil, siden du har gitt uttrykk for det selv.Men jeg sitter ikke og tenker;hva skal hun gjøre for å bli kvitt diagnosen? Jeg tenker;Hva skal berbix gjøre for å få det gode livet hun fortjener.Livskvaliteten hun fortjener. Jeg ville startet med terapi,for det er den største investeringen du kan gjøre for deg selv nå,og det er en investering du fortjener.Det er tøft,men det er godt også.Man kan på en måte kjenne at smertene fører til noe annet.Sånn er det i hvertfall for meg.Håper du får sol i dagene som kommer,som kan varme litt på kropp og sjel.Sommerklem fra bugge. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/150630-emosjonell-ustabil/#findComment-960990 Del på andre sider Flere delingsvalg…
berbix Skrevet 21. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2004 Hei! Selvfølgelig kan du bli frisk! Det kan imidlertid ta litt tid; de fleste må gå i terapi i 3-5 år. Jeg er rimelig sikker på at emosjonelt ustabil pf regnes som en alvorlig personlighetsforstyrrelse, men det finnes selvsagt nyanser innenfor denne diagnosen også. Mvh Takk Bugge! så ditt forrige innlegg istad. Jeg kan ikk flytte fra denne plassen pga. min sønn. Ja jeg får et problem ifht. alkohol fordi jag er avhengig av andre mennesker, men jeg takler ikke mennesker jeg ikke kjenner godt hvis jeg er edru. Det blir for skummelt og det er det jeg sliter med. Kansje vanskelig å skjønne, men sånn er det bare. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/150630-emosjonell-ustabil/#findComment-961306 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bugge1365380662 Skrevet 21. juni 2004 Del Skrevet 21. juni 2004 Takk Bugge! så ditt forrige innlegg istad. Jeg kan ikk flytte fra denne plassen pga. min sønn. Ja jeg får et problem ifht. alkohol fordi jag er avhengig av andre mennesker, men jeg takler ikke mennesker jeg ikke kjenner godt hvis jeg er edru. Det blir for skummelt og det er det jeg sliter med. Kansje vanskelig å skjønne, men sånn er det bare. Nei berbix, det er ikke vanskelig å skjønne. Synes du er tøff som kommer deg ut på den puben jeg.Samtidig er jeg litt bekymret(er du også det?) for at alkoholen skal utvikle seg til et ekstra problem for deg.Det ville vært så synd og det var derfor jeg lurte på det med flytting til en større plass.Men skjønner det ikke er lett med sønnen din.Vær i hvertfall åpen med terapeuten din (hvis du har eller skal få en) om dette, så du får et ekstra sikkerhetsnett der.Og kanskje når du har blitt kjent med en del folk på puben,at du tør å drikke mindre og mindre, sånn mer for selskaps skyld. Ikke for å døyve.VH bugge 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/150630-emosjonell-ustabil/#findComment-961361 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.