Gå til innhold

Problemer med å forstå det sosiale

Anbefalte innlegg

Gjest usikker sosialt

Føler meg alltid utenfor sosialt. Jeg greier ikke gjøre meg til og snu meg etter vinden = sosialt smart. Føler meg klosset og at andre dømmer meg som sosialt uintelligent. Sluttet å være sosial nå på grunn av dette. Hvordan kan jeg blir bedre sosialt uten å føle meg utenfor og deppa hver gang jeg stikker nesa ut blant folk.

Fortsetter under...

Kanskje første tips er å velge folk man føler seg på bølgelengde med. For eksempel ikke prøve å være hyperkul hvis man er en mer jordnær type, eller ikke prøve å drikke masse hvis man egentlig ikke liker å drikke.

Kan du fortelle noen eksempler på hva du synes har gått dårlig?

Bugge1365380662

Hvis det gjelder ting som takt og tone ,kan man jo også observere folk og se hva de gjør.Men egentlig synes jeg ikke vi skal være så redde for å bli oppfattet som litt spesielle.

Vi bør tenke på å prøve å unngå og såre våre medmennesker unødig,ikke overskride andres private grenser for fort.Hvis noen skifter samtaleemne eller ikke svarer kan det bety at emnet ikke passet å ta opp i den sammenkomsten.Sosialisering blir vi aldri helt ferdig med noen av oss husk det.Alle føler de klamper i klaveret i blant.

Personlig er jeg litt ekstra tilbakeholden hvis jeg er i sosiale sammenhenger som er ukjente for meg. Ser folk og omgangstonen litt an.

Husk at du har en større tabbekvote enn du gir deg selv.Vennlig hilsen bugge

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...