Gå til innhold

Vanskelig å være sosial når man er ensom

Anbefalte innlegg

Gjest ensomt liv

Synes det er vanskelig å være sosial når jeg lever et ensomt liv. Er redd for at folk skal finne ut hvor ensom jeg egentlig er og kanskje ikke ville bli venn med meg. Er arbeidsløs og har ingen ferieplaner eller sosiale planer. Det er jo dette folk snakker om og derfor tør jeg ikke slippe folk innpå meg. Har utviklet sosial angst/vegring på på grunn av dette. Noen råd for å komme ut av dette?

Fortsetter under...

Gjest Saigon

For å komme deg ut av denne onde sirkelen bør du finne deg en hobby hvor du er litt sosial også. Kor, forskjellige kurs, folkedans, swing ++ Det er bare fantasien som setter grenser på hva du vil holde på med.

Finn ut hva dine interesser er og se om du ikke kan gjøre det om til noe du kan gjøre sammen med andre. Da vil dere ha noe felles som dere kan snakke om.

Gjest uten signatur

Meld deg inn i en forening. Da er det lettere å bli kjent med de andre medlemmene. Påtar du deg i tillegg et verv, så er det umulig ikke å få kontakt.

Ellers så får du ta deg små turer i butikken, kjøpesenteret, på biblioteket, ta en kaffe eller en øl ute, så treffer du alltids noen å slå av et par ord med. Ikke gi opp om det tar litt tid. All kontakt gir ikke omgangsvenner. Og øvelse gjør mester, her som overalt ellers.

Å påta seg humanitært arbeid gir også nye bekjentskaper.

Meld deg på en gruppetur et eller annet sted.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...