Gå til innhold

Ovnsrens..

laguna1365380434

Anbefalte innlegg

laguna1365380434

Etter forrige strabasiøse ovnsvask, har jeg vært og kjøpt meg "Mr muscle", som i tillegg til å elske jobbene jeg hater, altså skal være voldsomt effektiv.

Problemet er bare det at jeg ikke skjønner bruksanvisningen..:-o

*blond*

Altså, det står at jeg må beskytte øyne og munn..?? Må jeg bruke vernebriller og munnbind?? Dette er ikke ting jeg har i skapet..

Dessuten står det at den ikke må brukes et sted uten ordentelig ventilasjon? Hva betyr det? Holder det ikke å sette vinduet på gløtt?

Og, sist men ikke minst, den skal ikke brukes på selvrensende ovn.. Jeg tror min ovn er selvrensende på papiret(dog jeg ikke er sikker), men det er den ikke. Er den selvrensende er ALT selvrensende. Den er derimot dritamøkkete ekkel og feit.

What to do?

Dere pleier jo å superpeil på hvordan å få hjem til å skinne og blinke, så jeg blir meget takknemmelige om dere kan forbarme dere over meg! (og den stakkars ovnen)

Takk!:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest lykke til med vaskina

Det holder å kanskje ha på seg vaskehansker og la være å puste inn ovnsrensen. Det med selvrensende ovn vet jeg ikke, ovnen min er garantert ikke selvrens.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest vaskekjerring

Er den ru innvendig, da er den selvrensende. Er den derimot glatt innvendig må den vaskes. Jeg har ikke brukt Mr. Muscle, syns Jif Universal er mye greiere til alt mulig, la den virke en stund og vask etterpå. Varm den gjerne opp til 50 grader, da slipper dritten lettere. Jif'en er ikke såååå bra, så du må sikkert gjøre dette noen ganger. Kanskje Jif "kjøkken" er bedre, den skummer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider