Mrs. Manson Skrevet 21. juni 2004 Del Skrevet 21. juni 2004 Jeg lurte på hvordan antidepresiver egentlig funker? Hjelper det virkelig? Har vært kraftig deprimert i et halvt år no.. Prøvd å ta selvmord tilogmed.. Det eneste jeg gjør nå for å ikke være deppa, er kutte meg.. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/150693-antidepresiver/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest syple Skrevet 21. juni 2004 Del Skrevet 21. juni 2004 Er vel ganske individuelt og det finnes jo ulike typer. Bruken er i grunn ganske omdiskutert. Mange mener å ha fått skadevirkninger etter bruk av SSRI-preparater (eller feilaktig; lykkepiller). Men kanskje hører en mest fram dem som er misfornøgde? Det er i alle fall også mange som har hatt svært positiv effekt også. Og husk, en må alltid veie evt. ulemper/bivirkninger mot fordeler/ønska virkning. Noen hevder å bli mer avflata i humøret, at medisinen tar både topper og bunner. Andre merker bare at depresjonen blir ikke fullt så dyp og kanskje at periodene med depresjon varer i kortere tid. Anbefaler deg å ta dette opp med legen din. Jeg veit ikke om du mottar noe hjelp per i dag med dine vansker. Hvis ikke kunne du jo kanskje også diskutere med legen om du kan få komme dit til samtaler med jevne mellomrom, eller få henvisning til psykolog f.e. Det er sikkert også mulig for deg å ta kontakt med psykiatrisk sykepleier i hjemkommunen din. Antidepressive midler i Kombinasjon med anna oppfølging fungerer vel ofte best. Hvis du orker det er også fysisk aktivitet noe som kan være med på å lette en depresjon, men da må du finne en mosjonsform som du liker å drive med. Prøv å gjøre ting som du pleier/pleide å finne glede ved. Lykke til 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/150693-antidepresiver/#findComment-961195 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.