Gå til innhold

Skal til London!!

Anbefalte innlegg

Gjest Reiselysten nå..
Skrevet

Nå skal vi til London i begynnelsen av juli, men hvor skal vi bo? Tips til et bra hotell til ca 700-800 Nok pr natt?

Hva bør vi få med oss? Vi er et par på 20-25 år..

Skrevet

Vi bodde på Queensway hotel i Sesex Garden. Veldig sentralt, rent og pent, elendig frokost og kosta bare 500 kr natta pr pers.

Gjest musicals
Skrevet

Hotell Alexandra i London er veldig fint men enkelt. Hvis du går inn på Hotellconect sine nettsider vil du finne hotellet der.

London er jo musikkens by. Konserter og show er det mange av. Ellers finnes det en del museer å gå på også.

National galleriet har mange kjente maleri som er verdt å se.

Hva man bør gjøre i London kommer helt annpå hva man er intressert i.

Gjest uten signatur
Skrevet

Lån eller kjøp en turistguide. Det er så mange tilbud i London at dere burde velge selv, ikke høre på andre. En må allikevel dra dit mange ganger for å få sett alt en ønsker!

Vi var oppe i London Eye, på Madame Tusseaud (sikkert feil stavemåte...), Planetarium (?) naboen til Tusseaud, ved Buckingham Pallace. Vi tok sightseeing-buss. Så var vi på den berømte handlegata (husker ikke navnet) og på det der markeds-/loppemarkedsstedet hvor NottingHill-filmen ble filmet. Husker ikke navnet der heller. Sistnevnte burde du ikke gå glipp av. Ellers så ruslet vi mye rundt. Tok mye buss og undergrunn. Lite taxi. Og så var vi på pub selvfølgelig.

Husker ikke hotellets navn. Men det var helt nytt for få år siden og veldig bra. Men vi kunne ikke spasere til sentrum. Det var et aber. Få et sentralt hotell!

Lykke til! Det er bare dere selv som kan ødelegge en London-tur!

Gjest Den opprinnelige m&m
Skrevet

Hotell er dyrt i London, og hotellene er ofte ganske sjabre. Det er en del billige hoteller rundt Bayswater ved enden av Hyde Park. Ellers har Travel Inn-kjeden ett hotell som er sentralt i London, i nærheten av London Aquarium, men det er ofte fullt. NRKs Brita Blomquist har anbefalt et hotell i Covent Garden-området som drives av et norsk par. Det står kanskje noe på nettsidene deres.

Det er så mye å gjøre i London at du kan reise om og om igjen uten å kjede deg. Hvis du vil på musical, men ikke MÅ på akkurat en bestemt en så gå til Leicster Square der de selger billletter til dagens forestillinger til halv pris. Du kan også være heldig å få uavhentede billetter hvis du ringer til teatrene når du er der. What´s On og Time Out er to magasiner der det står det meste om teater, musikk, arrangementer etc.

Det britiske turistkontoret sender sikkert et lass brosjyrer hvis du vil ha tips.

Jeg elsker London, skulle gjerne dratt i dag :-)

Gjest mine tips
Skrevet

Nasjonalmuseet, Covent garden, handlegata Oxford street (den er laaang, og krysses av handlegata Regent street. Ikke bruk mer enn en dag her..), Picadilly Circus.. Gå heller enn å ta undergrunnen! Kortere avstander enn du tror.. Baki Picadilly: china town og soho. Virgin megastore i oxford street: musikkforretning i maange etasjer! Få med dere en musikal. Restaurant: Thank god it's friday.

Gjest mine tips
Skrevet

For å få med seg "alt": ta en sightseeing buss.

Skrevet

Åh, heldiggris! Eg vil også til London!!!

No prøver eg å tenke etter om eg hugsar kva det hotellet heitte som eg budde på sist, men hugsar eg det? Nei da!

Hmmmmm... trur det var noko på "H"--- Hallam? B&B-type, men heilt greit nok. Spiselig frokost, bad, tv, reint og ryddig, sentralt...

Tusen ting å oppleve i London og enda litt til, må ikkje spørje meg, eg er den kjedelege typen som liker Planetariet og vitskapsmuseet ...

siria. Stupidity in a woman is unfeminine. Nietzsche
Skrevet

Kan ikke anbefale noe spesifikt, men velger du kjedehotell så vet du hva du får. Styr for all del unna Kensington High Street Hotel... Helt grusomt og ganske dyrt...(Ligger ved Earl's Court)

Synes det er synd å skam å ha vært i London uten å ha sett et eneste teaterstykke... Det må du få med deg! Et minne for livet :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...