Gå til innhold

Voksne søstre som krangler


Gjest GA

Anbefalte innlegg

Er det mulig å få familierådgivning for to av mine søstre som er blitt uvenner?

Det ligger ganske dypt, og kommer delvis av en far som var på grensen til psykopat. (borderline)

Vi er 4 søstre, og burde nok fått ut litt guff hos en psykolog alle sammen, men nå er to av oss ikke på talefot, og det er fryktelig slitsomt for resten av oss.

-er det lange ventelister for sånt? Pris?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest velge sjøl

Du kan vel ikke tvinge søsknene dine til å bli venner. Jeg er voksen og forbeholder meg retten til å velge om jeg vil like eller ikke like, være sammen med eller ikke være sammen med mine søsken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan vel ikke tvinge søsknene dine til å bli venner. Jeg er voksen og forbeholder meg retten til å velge om jeg vil like eller ikke like, være sammen med eller ikke være sammen med mine søsken.

de vil bli venner igjen, men klarer det ikke uten hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skorpionfisken

de vil bli venner igjen, men klarer det ikke uten hjelp.

Jag ut familien. Inviter alle søsknene hjem til deg samtidig, uten at de vet om at de andre kommer (si du må ha hjelp til noe). Sett opp en saksliste (ting du vet dere er uenige om), og del den ut til alle. Lås dørene og trekk ut telefonen/slå av mobilene og be dem sette seg. Gi dem god mat og drikke. Gjerne litt øl/vin men ikke sånn at de blir fulle.

Sett dere ned og prat om temaene på sakslista. Si at ingen slipper ut herfra før dere har pratet sammen, dere trenger ikke bli enige, men det skal prates.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vivika1365380167

Får håpe dem blir venner igjen da. Jeg og søstera mi kranglet så busta føyk til vi var voksne. Alt snudde seg når vi fikk barn begge to. Nå er vi mer som venninner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får håpe dem blir venner igjen da. Jeg og søstera mi kranglet så busta føyk til vi var voksne. Alt snudde seg når vi fikk barn begge to. Nå er vi mer som venninner.

Ja, jeg håper det retter seg litt når de får sine egne familier. Da blir de vel litt mindre opptatte av seg selv, dårlig oppvekst og hverandre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...