Gå til innhold

Vansker med å sende brev


nellika

Anbefalte innlegg

Bugge1365380662

Helt enig.

Mitt poeng var å tipse nellika om hvordan hun BÅDE kunne få hjelp OG konfidensialitet. Lurte på om hun var såpass usikker på konfidensialiteten at hun ikke ville sende brevet hun satt med - (kanskje jeg misforsto).

Det fins vel faktisk situasjoner der man ville avstått fra hjelp hvis den "kostet" å få privatlivet sitt uthengt, gjerne feilaktig fremstilt. En slik "hjelp" kunne jo f.eks. forverre en psykisk sykdom. Jeg stusser på at ikke andre i tråden kjenner seg igjen i det poenget?

Men jeg er altså enig: jeg tror man kan gardere seg ganske godt, få begge deler.

Jeg tror vi er ganske enige egentlig i mye.Det handler bare litt om vektlegging,og hvilke erfaringer vi personlig har på området.Jeg tror og begge deler er mulig,samtidig som at samfunnet vårt nå engang ikke er perfekt.Men å ta forhåndsregler når en er obs på dette,vil løse mye av det problemet.Men for min egen del står det sikkert mye rart i journalen min.Den er så stor at ingen gidder sikkert å lese i den likevel. Uansett er jeg glad jeg søkte hjelp,og etterhvert tror jeg at mange leger ikke tar for god fisk alt som står i en journal.I tilfelle får en prøve å gå i mot det.Det går an å få nye vurderinger med andre spesialister senere hvis det skulle være ønskelig også.Vennlig hilsen bugge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

At du bor i Oslo betyr ikke at du ikke skal få hjelp på lik linje med andre.Du synes det ikke skal sløses med verdifulle ressurser, men det er du som er verdifull, og ressursene som er der for nettopp deg og meg når vi synes vi trenger det.At du synes du er så lite verd er en kjempegod grunn i seg selv til å søke hjelp.Du er verdifull,nellika.Jeg trenger ikke kjenne deg for å skrive det.Det er ikke tomme ord selv om jeg ikke kjenner deg så godt.Men som oftest er det en grunn når vi til de grader nedgraderer oss selv slik,og derfor kan terapi hjelpe.Det går an å få hjelp og tilstrekkelig konfidensialitet,som mange her har gitt eksempel på. Når man har gått i ring lenge for seg selv(som jeg gjorde i mange år,eller til og med i feil retning) kan en god terapeut som har erfaring og har fulgt mange prosesser være den lille forskjellen som gir veien en annen

retning.Fortsatt er det du som må gå veien og stake den ut,men små korrigeringer av destruktive tanker for eksempel, kan være nok til at vi slutter å gå i ring.Du er verdifull og livet ditt er verdifullt.Du er intelligent og har mye å fare med. Får sikkert mange fruktbare og interessante diskusjoner med den rette terapeuten kan jeg tenke meg.Stå på,nellika.Ved bare de få innleggene dine har du rørt ved noe i meg,som gjør at jeg tenker at denne jenta fortjener bedre dager.Det gjør vi selvsagt alle,men av og til kjenner man det på en spesiell måte.Og det gjorde jeg denne gangen med deg. Derfor er jeg kanskje litt pågående,(Tilgi meg hvis det er irriterende)men jeg har lest alle innleggene dine og har de i bakhodet når jeg skriver dette.Klem fra bugge.

Hei Bugge!

Mange takk for varmende ord, men jeg føler meg temmelig verdiløs uansett. Jeg gjør jo ingenting for andre mennesker og har i min uforstandighet forkastet enhver mulighet til å gjøre det og til selv å leve et meningsfylt liv.

Jeg er ikke noe godt menneske, Bugge. Dersom jeg virker intelligent, som du sier, er det bare en fasade som skjuler mitt elendige sinn. Den som kjenner meg personlig vil ganske snart oppdage at jeg som person er fullstendig innholdsløs.

Jeg synes forresten det er kjempesnilt av deg å svare på innleggene mine, selv så håpløs og selvmedlidende som jeg er.

Mange takk, og beste ønsker,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bugge1365380662

Hei Bugge!

Mange takk for varmende ord, men jeg føler meg temmelig verdiløs uansett. Jeg gjør jo ingenting for andre mennesker og har i min uforstandighet forkastet enhver mulighet til å gjøre det og til selv å leve et meningsfylt liv.

Jeg er ikke noe godt menneske, Bugge. Dersom jeg virker intelligent, som du sier, er det bare en fasade som skjuler mitt elendige sinn. Den som kjenner meg personlig vil ganske snart oppdage at jeg som person er fullstendig innholdsløs.

Jeg synes forresten det er kjempesnilt av deg å svare på innleggene mine, selv så håpløs og selvmedlidende som jeg er.

Mange takk, og beste ønsker,

Uansett,vil du ha en forandring i livet ditt,kommer det sjelden av seg selv.Av og til må en ta konkrete valg,som kan føre til en forandring. Jeg håper du gjør det.Vennlig hilsen bugge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...