Gjest chic Skrevet 22. juni 2004 Skrevet 22. juni 2004 For 4 veker sidan fekk eg ein skade mellom hake og munn som måtte syast med 3 sting, og eg har fått eit stygt arr på 2 - 2.5 cm som går parallelt med munnen. Eg har følgjande spørsmål: Er det noko som kan gjerast for å minske eller fjerne arret? På eit apotek vart eg anbefalt å bruke silikonplaster. har dette nokon effekt? I tilfelle - på kva måte, og kor lenge må eg bruke det? Viss ikkje noko kan gjerast, korleis kan eg gå fram for å kamuflere arret best muleg? 0 Siter
Gjest syple Skrevet 22. juni 2004 Skrevet 22. juni 2004 Trur det skulle være mulig å gjøre noe med arr ved hjelp av laserstråler? Spør legen din om du får henvisning til hudspesialist 0 Siter
tiliti Skrevet 22. juni 2004 Skrevet 22. juni 2004 Det blir som regel bedre i løpet av 1-2 år. I mellomtiden må du unngå sol på arret, om mulig. Det gjør det verre. Ha over enten plaster/teip/klær eller sunblock-stift. 0 Siter
Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin Skrevet 22. juni 2004 Skrevet 22. juni 2004 I opptil 8 uker etter skaden vil det minske arrdannelsen om du holder sårkantene sammen ved hjelp av plaster. Arret vil gradvis bli mindre synlig i løpet av neste halvår. Dersom arret da er veldig skjemmende vil legen din kunne henvise deg til en plastikk-kirurg for vurdering av om arret kan minskes ved en operasjon. Gode dekk-kremer vil kunne dempe misfargingen av arret. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.