Gå til innhold

Noradrealin NHD eller andre


mariex

Anbefalte innlegg

Kan svetting,høy puls,høyt blodtrykk og depresjon være symptomer på for lite Noradrealin? Og tyder dette i så fall på at det er noe galt med binyrene?

Takknemlig for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Men har du sjekka om det er andre årsaker? Tatt stoffskifteprøver f.e.?

Takk for svar! Er noen år siden jeg fikk sjekket stoffskiftet, men da var det bra.Hvis det er det, vil man ikke gå ganske mye ned i vekt da? Vekten min er ganske stabil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville tenkt at symptomene du nevner kan være "stress"/angst, hvis andre ting er utelukket. I så fall ville kanskje efexor hjelpe siden det påvirker noradrenalinet og virker mot "stress-hormonet" i doser på over 150 mg.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tiggra

Jeg ville tenkt at symptomene du nevner kan være "stress"/angst, hvis andre ting er utelukket. I så fall ville kanskje efexor hjelpe siden det påvirker noradrenalinet og virker mot "stress-hormonet" i doser på over 150 mg.

mvh

effeksor kan gi veldig vektøkning da :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tiggra

Takk for svar! Er noen år siden jeg fikk sjekket stoffskiftet, men da var det bra.Hvis det er det, vil man ikke gå ganske mye ned i vekt da? Vekten min er ganske stabil.

Det kommer an på om stoffskiftet er for høyt eller for lavt.

Lavt stoffskifte ----> vektøkning.

Høyt stoffskifte ----> vektnedgang

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nils Håvard Dahl, psykiater

Nei, det ville jeg ikke tenkt på.

Jeg synes dette høres ut som vanlige angstsymptomer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville tenkt at symptomene du nevner kan være "stress"/angst, hvis andre ting er utelukket. I så fall ville kanskje efexor hjelpe siden det påvirker noradrenalinet og virker mot "stress-hormonet" i doser på over 150 mg.

mvh

Til alle som har svart: tusen takk!Nå er jeg jo begynt på Efexor, så da håper jeg det blir bedring i disse symptomene etter hvert.:0)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer an på om stoffskiftet er for høyt eller for lavt.

Lavt stoffskifte ----> vektøkning.

Høyt stoffskifte ----> vektnedgang

mvh

Jeg måtte slutte med effexor fordi jeg fikk enorm svetting. Svetten bokstaveligtalt rente,ja dyppet.Når jeg bøyde meg for å luke i blomsterbed foreks. fikk jeg voldsom svie i øynene pga. svette strømmet ned fra pannen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg måtte slutte med effexor fordi jeg fikk enorm svetting. Svetten bokstaveligtalt rente,ja dyppet.Når jeg bøyde meg for å luke i blomsterbed foreks. fikk jeg voldsom svie i øynene pga. svette strømmet ned fra pannen.

Begynte denne svettinga med en gang du startet med Efexor, eller var det når du kom opp i høyere doser?Takknemlig for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bugge1365380662

Til alle som har svart: tusen takk!Nå er jeg jo begynt på Efexor, så da håper jeg det blir bedring i disse symptomene etter hvert.:0)

Jeg svettet ikke i det hele tatt,så får håpe at du ikke gjør det heller.Uansett,alt du får i starten,trenger ikke vedvare når kroppen din begynner å venne seg til medisinen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg svettet ikke i det hele tatt,så får håpe at du ikke gjør det heller.Uansett,alt du får i starten,trenger ikke vedvare når kroppen din begynner å venne seg til medisinen.

Takk til deg Bugge for de oppmuntrende ordene!Har jo bare tatt Efexor i noen dager og forløbig går det veldig bra.:0)

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest syple

Takk for svar! Er noen år siden jeg fikk sjekket stoffskiftet, men da var det bra.Hvis det er det, vil man ikke gå ganske mye ned i vekt da? Vekten min er ganske stabil.

Mange med for høyt stoffskifte går ned i vekt ja, samtidig som de gjerne spiser mer. Det kan jo være som NHD forslår, angstsymptomer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...