Gjest kopps Skrevet 22. juni 2004 Skrevet 22. juni 2004 Jeg har jobbet i politiet i vel ett år, har jobbet med regulær patruljering og ordenstjeneste og denslags på et mindre sted. Men jeg har alltid hatt et ønske om å jobbe med sedlighet, fordi jeg har lyst til å hjelpe. En av grunnene til dette, er at en venninne av meg ble voldtatt i ungdommen, og kanskje dette litt ubevisst har "drevet" meg til mitt yrkesvalg. Men den siste tiden har jeg begynt å reflektere på om dette er det eneste som driver meg. Om jeg har et slags hevnmotiv med det hele. Jeg er redd for hvordan jeg kommer til å reagere, første gang jeg skal ta en mistenkt mann inn til avhør. Jeg frykter i det hele tatt min egen reaksjon. Er jo trent til fingerspissene på avhørssituasjoner og slikt, men likevel kommer denne gnagende følelsen av at jeg likevel kommer til å la personlige følelser ta over - noe som egentlig alltid er umulig å unngå, men en klarer å holde dem latent. Jeg har så lyst til å hjelpe alle som har opplevd overgrep, men nå begynner jeg å lure på om jeg er rette mannen for det likevel. 0 Siter
Gjest tjohooo Skrevet 24. juni 2004 Skrevet 24. juni 2004 Så lenge du er bevisst på det, kan du sikkert greie å tøyle det? Verre er det med de som ikke er bevisst på det, samt politi som er noen jævler selv. 0 Siter
Gjest Bli kjent med deg selv Skrevet 24. juni 2004 Skrevet 24. juni 2004 Du kan jo ta noen timer med en psykolog,for å ha snakket litt rundt dette, fått bevisstgjort deg ennå mer. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.