Gå til innhold

Finnes det hjelp å få for sjalusi?

Anbefalte innlegg

Gjest kaisaliten

Lurer på om noen har noen tips om bøker (selvhjelp) om hvordan bli kvitt sjalusi?

jeg går til en psykiater (nettopp begynt) for å få hjelp til sjalusi-problemet mitt- Er sammen med verdens herligste mann. Men jeg sliter litt med sjalusi på hans fortid faktisk, ikke nåtid.

Jeg ønsker svært gjerne tips om alt mulig rundt dette.

Takk! :-) Hører svært gjerne fra noen som har kommet ut av sjalusiens grep.

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Ja, det finnes. Kognitiv terapi har vist god effekt på det jeg kaller vanlig "kjønnssjalusi".

Dersom sjalusien er en del av en større skeptisk/paranoid personlighetsforstyrrelse, vil en liten dose "antiskeptisk" medisin hjelpe godt. Dette kan være Trilafon 4 mg, eller Zyprexa 5 - 7,5 mg.

Gjest koopjmn2341

Ja, det finnes. Kognitiv terapi har vist god effekt på det jeg kaller vanlig "kjønnssjalusi".

Dersom sjalusien er en del av en større skeptisk/paranoid personlighetsforstyrrelse, vil en liten dose "antiskeptisk" medisin hjelpe godt. Dette kan være Trilafon 4 mg, eller Zyprexa 5 - 7,5 mg.

Jeg har hørt at man er blitt skeptisk til bruken av zypreksa (og risperdal), da nyere forskning har vist at de gir økt fare for hjerneblødning.

Nils Håvard Dahl, psykiater

Jeg har hørt at man er blitt skeptisk til bruken av zypreksa (og risperdal), da nyere forskning har vist at de gir økt fare for hjerneblødning.

Ja, men jeg oppfattet ikke at spørreren var over 70 år. Det er i denne gruppen at en har påvist en mulig overhyppighet av slike bivirkninger.

Gjest koopjmn2341

Ja, men jeg oppfattet ikke at spørreren var over 70 år. Det er i denne gruppen at en har påvist en mulig overhyppighet av slike bivirkninger.

take the point, men hvem vet hvor gammel spørreren er?

Og hvem vet når kroppen fysisk er 69 eller 70, eller om det til neste år skulle vise seg å være 40 - 50 år som var den egentlige grensen for slike voldsomme bivirkninger.

Annonse

take the point, men hvem vet hvor gammel spørreren er?

Og hvem vet når kroppen fysisk er 69 eller 70, eller om det til neste år skulle vise seg å være 40 - 50 år som var den egentlige grensen for slike voldsomme bivirkninger.

Jeg kjenner ikke til så mange virksomme medikamenter som ikke potensielt har bivirkninger av tildels alvorlig art. Ser ikke dette som noe argument for ikke å opplyse om hvilke medikamenter som kan benyttes ved ulike typer problemer.

Gjest koopjmn2341

Jeg kjenner ikke til så mange virksomme medikamenter som ikke potensielt har bivirkninger av tildels alvorlig art. Ser ikke dette som noe argument for ikke å opplyse om hvilke medikamenter som kan benyttes ved ulike typer problemer.

enig.

å informere om både virkning og bivirkning er viktig, og det gjør NHD helt sikkert.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...