Gå til innhold

Føflekker/vorter/blemmer

Anbefalte innlegg

Har i løpet av det siste halvåret, kanskje de siste tre månedene, fått noe som ligner føflekker rundt navlen og til kjønnshårskillet. Det begynte med en liten, og har avansert til nærmere ti stykker på relativt kort tid. De rangerer fra knappenålshode i størrelse, til en kvart lillefingernegl, og står ut fra huden, som en liten forhøyning (typisk blemme).

Jeg gikk til legen og han mente det var noe vortelignende. Barn har det visstnok, og man kan smitte seg selv (?). I alle fall mente han at dette var helt ufarlig, de kom mest sannsynlig til å forsvinne av seg selv. Allikevel fikk jeg henvisning til hudlege som kunne lokalbedøve og skjære/skrape de vekk.

I den siste uken har det skjedd litt. de har ikke blitt mye mindre, kanskje litt, men det har dannet seg en skorpe oppå de fleste. akkurat som om en kvise har sprukket og det koagulerer i åpningen. Jeg tror ikke jeg har pellet på de i søvne eller lignende.

Tok derimot og klemte litt på den største av de i kveld, og jeg satt igjen med litt hud mellom fingrene. Hadde tydeligvis laget hull på den. Det blødde ganske mørkt blod ut, og mye.

Har ikke vært hos hudlegen enda pga tid og penger, er det noen som har/har hatt noe lignende som kan dele litt erfaringer?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/150854-f%C3%B8flekkervorterblemmer/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...