Gå til innhold

Krimspill (for middagsselskap)

Snask

Anbefalte innlegg

Eg meiner eg har sett ulike krimspill some er berekna på middagsselskap. Med ei krimgåte som gjestene skal løyse.

Nokon som har sett dette/ veit kvar eg får tak i det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest mor i sep

cluedo er ett krim spill er det ikke?

(mistenkt på norsk)

hvor det er begått ett mord og dette skal løses..

dette spillet synnes jeg var gøyalt og spennende, men det er en stund siden jeg har spillt det nå..

kjøpte det på toys`r`us

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ikke gjøre det mer spennende?

Du forgifter en av gjestene, og så må de andre bevise hvem som gjorde det, motivet og hvordan!

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sniff

Du forgifter en av gjestene, og så må de andre bevise hvem som gjorde det, motivet og hvordan!

Med vennlig hilsen

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med vennlig hilsen

Litt dårlege reker så ligg vi vel flate alle mann :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

cluedo er ett krim spill er det ikke?

(mistenkt på norsk)

hvor det er begått ett mord og dette skal løses..

dette spillet synnes jeg var gøyalt og spennende, men det er en stund siden jeg har spillt det nå..

kjøpte det på toys`r`us

Det er eit kjekt spel, men det var ikkje det eg tenkte på.

Det er eit slags rolle spel der ein av gjestene er mordaren. Ein får ulike tips i løpet av kvelden (frå ein CD?) og løyser mysteriet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nettopp. Uante muligheter for mysterier og selskapsleker!

;-)

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mor i sep

Det er eit kjekt spel, men det var ikkje det eg tenkte på.

Det er eit slags rolle spel der ein av gjestene er mordaren. Ein får ulike tips i løpet av kvelden (frå ein CD?) og løyser mysteriet.

okey..en venninne av meg har ett slikt spill. fikk det fra usa til bursdagen.

kan spørre henne når hun er ferdig på jobb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Menst jeg venter på sommeren

Nå nei du, det er ikke så enkelt å ta livet av noen med reker!

Det har jeg lært etter at jeg i år har bodt med forskjellige kulturer...

Ok, kansje vi nordmenn blir dårlige av reker som har ligget en uke i kjøleskapet, forså å ligge en uke på kjøkkenbenken å stinke... bare man koker dem i riskoker sånn at "alle" rundt kan få en nær døden opplevelse (damp) så går det så fint så!!!

Gud jeg hater reker etter et år med råtne reker og bakterieflora på kjøkkenbenken!

Men sånn går det vel når man må bo flerkulturelt og man ikke har samme syn på hygiene som resten av etasjen... Guuuuud jeg er glad det er over!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lille rosinen

MORDERLEKEN!??

Vi har "lekt" den noen ganger, men jeg tror ikke vi gjør det helt riktig. Navnet er nok også et vi selv har funnet på...

Husker ikke helt hvilke regler vi spiller etter. Men det er en som styrer leken, og denne styreren peker ut en morder etter at "byen har gått til ro". Når byen går til ro må alle lukke/holde for øynene, mens styreren går rundt og prikker den han vil ha som morder på hodet. Så setter styreren seg igjen og sier at morderen våkner. Morderen åpner da øynene og peker på den han/hun vil drepe. Når det blir dag, og "byen våkner til liv" igjen, ser alle opp. Styreren peker ut hvem som har blitt drept over natta, og diskusjonen rundt hvem som er morder kan begynne. Etterhvert blir gruppa enige om to kandidater som må holde sin forsvarstale før en av dem blir stemt på som morder. Hvis de plukker ut riktig morder, er leken over. Hvis de derimot IKKE plukker ut riktig morder, blir det natt igjen, byen faller til ro, og morderen våkner. Neste dag blir en til av deltakerne funnet død.

Jeg husker ikke mer av leken. Syns det er litt poengløst å diskutere seg fram til en morder uten noen opplysninger på forhånd...

Vil VELDIG GJERNE finne ut hvordan reglene EGENTLIG er jeg også :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har eit slikt, det er ein engelsk serie med masse forskjellige mysterier (det er vel for så vidt mord alt saman, trur eg...) som ein skal løyse. Serien heiter "How to host a murder".

Gjestene spiller ulike roller og får stikkords-kort dei skal spele etter. Vi har faktisk ikkje brukt det enda, for det har ikkje bydd seg noko høve... Det vi har heiter "Roman ruins" og finn stad i det gamle romerriket. Vi har litt sansen for det, eg og mannen min. Men ellers så freista det også med Orientekspressen f.eks.

Den LucySky nemner er på norsk. Det er unekteleg ein fordel! Ei veninne av meg har vore med på den. Kanskje du kan få kjøpt eit brukt spel? Det er sikkert ikkje så spennande å gjere dette om igjen og om igjen når ein først veit "whodunit"... I det spelet eg har er det i alle fall slik at vertskapet heller ikkje veit kven som er mordaren, alle stiller likt.

linkar:

Utgivar av spela:

http://www.decipher.com/partyzone/howtohost/howtohostamurder/

Forseljar i Norge: http://www.avalon.no/shop.cfm?path=9,302,2397 (her må du kanskje kopiere og lime linken inn i adressefeltet...)

Morderisk helsing,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har eit slikt, det er ein engelsk serie med masse forskjellige mysterier (det er vel for så vidt mord alt saman, trur eg...) som ein skal løyse. Serien heiter "How to host a murder".

Gjestene spiller ulike roller og får stikkords-kort dei skal spele etter. Vi har faktisk ikkje brukt det enda, for det har ikkje bydd seg noko høve... Det vi har heiter "Roman ruins" og finn stad i det gamle romerriket. Vi har litt sansen for det, eg og mannen min. Men ellers så freista det også med Orientekspressen f.eks.

Den LucySky nemner er på norsk. Det er unekteleg ein fordel! Ei veninne av meg har vore med på den. Kanskje du kan få kjøpt eit brukt spel? Det er sikkert ikkje så spennande å gjere dette om igjen og om igjen når ein først veit "whodunit"... I det spelet eg har er det i alle fall slik at vertskapet heller ikkje veit kven som er mordaren, alle stiller likt.

linkar:

Utgivar av spela:

http://www.decipher.com/partyzone/howtohost/howtohostamurder/

Forseljar i Norge: http://www.avalon.no/shop.cfm?path=9,302,2397 (her må du kanskje kopiere og lime linken inn i adressefeltet...)

Morderisk helsing,

Takk, takk!

Eg finne sikkert noko her, men kvar er marknaden for brukte krimspel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk, takk!

Eg finne sikkert noko her, men kvar er marknaden for brukte krimspel?

Brukte krimspel, ja... Eg har ikkje vore borti det, akkurat, men du KAN jo sjekke ut QXL i tilfelle einkvan har funne det for godt å legge det ut der. Men ellers er det ikkje godt å seie... Det er sikkert mange som sit med eit spel dei kunne tenkt seg å få ut av huset, men ein set liksom ikkje inn annonse i avisa for ein slik liten ting. Og om så var - sikkert ikkje i di lokalavis. Men lykke til! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...