Gå til innhold

Hva burde jeg gjøre?


Millez

Anbefalte innlegg

I klassa mi er det ei jente som har slutta å spise...jeg har bare kjent henne et halvt år...men er bekymret for hennet. Hun sa idag at hun ikke hadde spist frokost fordi hun hadde forsovet seg og derfor ikke rakk å lage matpakke, jeg sa hun kunne få penger av meg til å kjøpe mat i kantina, men det ville hun ikke...det er ikke første gangen...

Hva synes dere jeg skal gjøre? Hva hadde dere blitt glad for om dere var henne...? Jeg har så lyst til å få henne fra det, vet hvor fort det går derfra til SF...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Prøve å søke hjelp du.... BMI på 16 er jo ikke så mye. Gjør det nå, før det er alt for sent....

stor klem

Hmsk, svarte på feil plass jeg *sorry*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heh....de fleste vil nok kanskje reagere med sinne hvis noen spør...men kanskje det sinnet går over etter en liten stund.

Der gjelder det å ha god tålmodighet.

jeg synes du skal snakke med venninnen din, i hvertfall prøve!

Det beviser at du er en ekte og god venn!!!

*lykke til*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Laila Sundgot Schneider, Lege

Kjære Millez! Det er alltid flott når noen bryr seg slik som du gjør i dette tilfellet. Jeg vil råde deg til å snakke med henne å gi utrykk for at du er bekymret og at du ønsker å snakke med/hjelpe henne. Mange som sliter med en SF har vanskelig for selv å innse/skjønne at de har det. Det kan derfor ofte bli en tålmodighetsprøve når en ønsker å hjelpe slik som du nå lurer på om du skal innvolvere deg. Hvor fort det går før en SF blir "alvorlig" er det ikke noe svar på da dette er helt individuelt fra hver enkelt person. Du kan f.eks tilby din hjelp ukentlig i en tid framover samtidig som du selv kan prøve å få et inntrykk av hvordan det går med henne. Dersom hun ikke er villig til å motta din hjelp og du opplever at hun er i behov av det vil jeg råde deg til å kontakte helsepersonell eller noen av selvhjelperorganisasjonene som kan gi deg videre råd og informasjon, lykke til og takk for at du bryr deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...