Jacky24 Skrevet 23. juni 2004 Del Skrevet 23. juni 2004 Hei! Min sønn på 9 år fortalte meg at han hadde sett noen prikker på tissen sin. Jeg fikk se på dem, og synes de så merkelige ut. Heldigvis hadde vi legetime den dagen på grunn av noe annet. Gutten min synes det var litt flaut å vise frem prikkene, men gikk heldigvis med på det til slutt. Legen sa at han trodde det dreide seg om et herpesutbrudd, og valgte å behandle 9-åringen med Zovirax i 7- 10 dager. Blemmene på penis har blitt flere, men selve utbruddet ser ut til å ha stagnert etter at han fikk medisin så raskt. Jeg trodde at herpes på kjønsorganene kun var relatert til voksne seksuelt aktive mennesker...Mitt spørsmål er derfor: Hvordan kan en 9-åring få herpes på penis? Han har forøvrig ingen synlige herpessår ellers på kroppen for tiden. Han bruker imidlertid å ha en del munnsår og han har et uttalt atopisk eksem. Spent på svar! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/150933-herpesutbrudd-p%C3%A5-penis-hos-gutt-p%C3%A5-9-%C3%A5r/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest syple Skrevet 24. juni 2004 Del Skrevet 24. juni 2004 Det trenger ikke å være så merkelig, da det finnes flere typer herpesvirus. Herpes genitalis med herpes simplex-virus 2, er nok som du sier _nesten_ bare å se hos mennesker som har seksuell omgang med andre mennesker (, men det er mulig for barn å bli smitta under fødselen). Herpes simplex virus 1 er en annen type herpes virus. Dette gir blemmer, som regel like ved en kroppsåpning. Det kommer som regel i forbindelse med infeksjoner, svekka mottandskraft (eller menstruasjon). Det er denne typen som opptrer på leppene ved forkjølese hos noen mennesker. Og det finnes flere, men kanskje herpes simplex 1 er mest nærliggende? Får håpe medisinen dere fikk av legen hjelper.., men det er nok slik at herpesvirus som først har kommet inn i kroppen, ikke forsvinner. De oppholder seg i nerveveller ofte livet ut, og kan fra tid til annen gi nye utbrudd 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/150933-herpesutbrudd-p%C3%A5-penis-hos-gutt-p%C3%A5-9-%C3%A5r/#findComment-963472 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jacky24 Skrevet 24. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2004 Det trenger ikke å være så merkelig, da det finnes flere typer herpesvirus. Herpes genitalis med herpes simplex-virus 2, er nok som du sier _nesten_ bare å se hos mennesker som har seksuell omgang med andre mennesker (, men det er mulig for barn å bli smitta under fødselen). Herpes simplex virus 1 er en annen type herpes virus. Dette gir blemmer, som regel like ved en kroppsåpning. Det kommer som regel i forbindelse med infeksjoner, svekka mottandskraft (eller menstruasjon). Det er denne typen som opptrer på leppene ved forkjølese hos noen mennesker. Og det finnes flere, men kanskje herpes simplex 1 er mest nærliggende? Får håpe medisinen dere fikk av legen hjelper.., men det er nok slik at herpesvirus som først har kommet inn i kroppen, ikke forsvinner. De oppholder seg i nerveveller ofte livet ut, og kan fra tid til annen gi nye utbrudd Tusen takk for svar! Når du nevner det så ble vår sønn tatt med keisersnitt nettopp fordi jeg hadde herpes genitalis utbrudd akkurat ved termin. Legen mente også at det var tegn på vannavgang, så det ble et hastekeisersnitt. Gutten vår ble så lagt på kuvøseavdelingen hvor han ble behandlet med intravenøs Zovirax i 7 dager. Etter 3 dagers behandling ble det imidlertid gitt en overdose av denne medisinen. Vi vet fortsatt ikke om denne overdosen var skadelig for sønnen vår. Han har vært ekstremt mye syk, har og har kun 30% syn på det ene øyet... Man kan jo bare lure?? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/150933-herpesutbrudd-p%C3%A5-penis-hos-gutt-p%C3%A5-9-%C3%A5r/#findComment-964017 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.