Gå til innhold

hjelp?


Gjest miss_nemi

Anbefalte innlegg

Gjest miss_nemi

Har blitt kasta rundt i hjelpeapparatet i fire år no,byrja på nytt og på nytt...ikkje alltid klaffa heller...er så lei.. Er det mogleg å berre klare seg med medisiner? Går på seroxat 30mg, buspar 60mg og lamictal 200mg. Har Imovane som eventuelt. Sliter med depresjoner (bipolar 2) symptomer er: anorexia i perioder, sjølvskading og angst. Tankane vert og ti¨l tvangstanker. Kunne det vert ein ide og auke på seroxat? Den hjelper ganske greitt, men kunne kansje hjulpe meir?Har ein samtale med psykiater i juli, men treng råd frå andre. Me skal søkje på privat psykiatere men er berre lei av all terapi... Difor lurer eg på om eg kan klare meg uten??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er mange som etterhvert klarer seg uten samtaleterapi, men det er uansett en fordel å ha jevnlig kontakt med en psykiater for blant annet å evaluere medisinering. Dersom du ikke selv ønsker å gå til hyppige samtaler, så kan dere evt. kun avtale noen få samtaler årlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest miss_nemi

Det er mange som etterhvert klarer seg uten samtaleterapi, men det er uansett en fordel å ha jevnlig kontakt med en psykiater for blant annet å evaluere medisinering. Dersom du ikke selv ønsker å gå til hyppige samtaler, så kan dere evt. kun avtale noen få samtaler årlig.

ja, det går jo ann.. har jo kontakt med lege når det gjeld medisiner...spørs om eg får psykiater, er så lange ventelister:-( det som er ulempen med det.. men takk for forslag:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått i terapi i årevis, så nå går jeg en gang eller to i måneden til psykiater bare for og utredes for hvilken medisin(er) jeg bør bruke. Personlig syns jeg det er en lettelse. Trøtt av å sitte å mase om de samme tingene år etter år.

Lykke til enten du velger det ene eller andre. :0)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Timari

hva med å ha samtaler med en annen yrkesgruppe enn psykiatere og psykologer? Kanskje en samtale med psykiatrisk sykepleier en gang i måneden eller med en klinisk sosionom kan være vel så bra? Kanskje farlig å kutte ut all terapi men kanskje du trenger en pause en stund men hvor du kan kontakte dem hvis du trenger akutt hjelp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...