Gå til innhold

Bipolar 2 vs. Borderline.


Gjest none

Anbefalte innlegg

Det har hvert nevnt at mange av de som har fått diagnosen emosjonelt ustabil persolighetsforstyrrelse er feildiagnostisert og har en bipolar 2 sykdom.

Men så lurer jeg på om det begynner å gå litt andre veien og. Flere skriver at de skader seg selv og er aggresive.

Er ikke det Emosjonelt ustabil personlighetsforstyrrelse?

Slik jeg har forstått beskrivelsen av Bipolar 2 på "nettpsykiaterene" så kan jeg ikke se at sinne og selvskading er symptomer.

Er det slik at bipolar 2 blir hoveddiagnosen?

Er bipolar 2 en sykdom som en er født med eller er det en sykdomsdisposisjon?

Kan bipolar 2 utløses av at en er emosjonelt ustabil?

Kan emosjonelt ustabil personlighetsforstyrrelse komme av at en har en bipolar 2 lidelse.

Bare lurer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest en annen

Feildiagnostiseringen kan gå begge veier, selv om oppmerksomheten i det siste mest har vært rettet mot bipolar II feildiagnostisert som emosjonelt ustabil PF.

Imidlertid er det også en reel sammenheng med lidelsene, mennesker med en av diagnosene har med høyere sannsynlighet enn gjennomsnittet også den andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...