Gå til innhold

noen som er våkne og kan svare meg??/paralg.forte


Gjest bekymra-meg...82

Anbefalte innlegg

Gjest bekymra-meg...82

Har lest en del innlegg ang. paralgin forte og nå ble jeg plutselig litt bekymra...

tar disse tabl. omtrent annenhver dag (ca 3 stk) har gjort det siden februar..

Sp.målet er: kan jeg ha fått leverskader??

Jeg har de siste dagene hatt vondt i høyre side..please si at levra er på den venstre??

Er 5mnd av dette forbruket nok til en evt. skade??

Jeg skal på ferie (mand) kan jeg drøye med å gå til legen til jeg kommer hjem, eller burde det gjøres med en gang?

veldig takknemlig for svar..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Saigon

Tviler på at du har fått noen leverskade. Jeg bruker selv ca samme dose paralgin forte og da jeg fortalte legen dette syntes han ikke det var for mye eller nok til at forbruke burde reduseres. Jeg har gått på paralgin forte i flere år nå :-/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bekymra-meg...82

Tviler på at du har fått noen leverskade. Jeg bruker selv ca samme dose paralgin forte og da jeg fortalte legen dette syntes han ikke det var for mye eller nok til at forbruke burde reduseres. Jeg har gått på paralgin forte i flere år nå :-/

Tusen takk:) tror jeg har tatt ca 100 stk de to siste mnd..

men skal trappe ned,, hadde håpet at jeg kunne vente til jeg kom hjem fra ferie og fikk snakket med legen..

(forbruket skyldes i utganspunktet ryggproblemer...)

Vet dere om levra er på høyere el. venstre side?

eller merker man kanskje ikke leverskader på denne måten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk:) tror jeg har tatt ca 100 stk de to siste mnd..

men skal trappe ned,, hadde håpet at jeg kunne vente til jeg kom hjem fra ferie og fikk snakket med legen..

(forbruket skyldes i utganspunktet ryggproblemer...)

Vet dere om levra er på høyere el. venstre side?

eller merker man kanskje ikke leverskader på denne måten?

Den er på høyre side

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

Leveren sitter på høyre side.

Tre tabletter hver annen dag er ikke en så stor dose at den kan gi leverskader.

Du kan trygt dra på ferie. Det er ingen grunn til å oppsøke lege kun pga dette.

Lykke til med ferien og nedtrappingen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest bekymra-meg.....82

Leveren sitter på høyre side.

Tre tabletter hver annen dag er ikke en så stor dose at den kan gi leverskader.

Du kan trygt dra på ferie. Det er ingen grunn til å oppsøke lege kun pga dette.

Lykke til med ferien og nedtrappingen :-)

Takk:-)

Nå ble jeg lettet...

God sommer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er på høyre side

Hei!

Symptomer fra leveren kommer ofte på de merkeligste steder, slik som ved et hjerteinnfarkt, fordi leveren ikke er "vant" til å gi fra seg smertesignaler. Det er mange nervefibre som er forbundet til hverandre,fra innvollsorganer og til huden, slik at den delen som hyppigst gir smertefølelse gjør det. Dette kalles overført smerte. Derfor kan symptomer fra enten galleblæren eller leveren gi smerte i høyre skulder, noe som skjer hyppigere enn å føle smerte i selve leveren.

Mvh. Lisa, sykepleier

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Symptomer fra leveren kommer ofte på de merkeligste steder, slik som ved et hjerteinnfarkt, fordi leveren ikke er "vant" til å gi fra seg smertesignaler. Det er mange nervefibre som er forbundet til hverandre,fra innvollsorganer og til huden, slik at den delen som hyppigst gir smertefølelse gjør det. Dette kalles overført smerte. Derfor kan symptomer fra enten galleblæren eller leveren gi smerte i høyre skulder, noe som skjer hyppigere enn å føle smerte i selve leveren.

Mvh. Lisa, sykepleier

Ha, der lærte jeg noe nytt.

Men altså, jeg pleier å ta blodprøver og det er vel den sikreste måten å sjekke leveren på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bekymra-meg....82

Hei!

Symptomer fra leveren kommer ofte på de merkeligste steder, slik som ved et hjerteinnfarkt, fordi leveren ikke er "vant" til å gi fra seg smertesignaler. Det er mange nervefibre som er forbundet til hverandre,fra innvollsorganer og til huden, slik at den delen som hyppigst gir smertefølelse gjør det. Dette kalles overført smerte. Derfor kan symptomer fra enten galleblæren eller leveren gi smerte i høyre skulder, noe som skjer hyppigere enn å føle smerte i selve leveren.

Mvh. Lisa, sykepleier

Siden legen svarte at tabl.forbruket ikke var stort nok til å skade levra, stoler jeg jo på det!

men..jeg har fremdeles vondt i høyre side..ryggen (bak) fremsiden av foten og høyre side (magen)

Skal ned å sjekke om det kan være urinveisinnfeksjon idag før jeg drar..

Har du imidlertid andre forslag???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

Siden legen svarte at tabl.forbruket ikke var stort nok til å skade levra, stoler jeg jo på det!

men..jeg har fremdeles vondt i høyre side..ryggen (bak) fremsiden av foten og høyre side (magen)

Skal ned å sjekke om det kan være urinveisinnfeksjon idag før jeg drar..

Har du imidlertid andre forslag???

Leverskade som følge av PF bruk gir nesten aldri smerter.

Det er > 99% sannsynlig at smertene skyldes noe helt annet enn et eller annet med leveren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bekymra-meg....82

Leverskade som følge av PF bruk gir nesten aldri smerter.

Det er > 99% sannsynlig at smertene skyldes noe helt annet enn et eller annet med leveren.

Takker igjen...:)

Der redet du nok en gang ferien min!

Nå skal jeg ikke lese flere innlegg som kan gi meg nye bekymringer..

Go sommer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...