Gå til innhold

utsettelse av menstruasjonen

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hvis du ikke går på p-piller må du til legen og få resept på piller som tas en stund før forventet mens. Du må altså til legen i god tid før du får mensen.

Får du på enfase-p-piller (der hvor alle 21 pillene er like), går du bare fra pille 21 og rett til pille 1 på neste brett (hopper over pillefri uke / uke med "sukkerpillene"). Da kan du bare ta dette brettet ferdi også, så får du mensen når dette brettet er ferdig.

Går du på flerfasepiller (der pillene ikke er like i løpet av de 21 dagene), forlenger du perioden med (gule) piller med (gule) piller fra et annet brett. Du tar altså pille 21 på vanlig tid, neste dag tar du en pille fra midten av neste brett (i samme farge som du tok i går). Ta pillebrettet ut, og begynn på neste brett som vanlig etter mensen (brettet du bare har brukt siste halvparten av, kaster du).

Gjest Shira12

http://www.lommelegen.no/art/art2059.asp

Her står det hvordan man utsetter med de forskjellige merkene p-piller.

Jeg fikk ikke til og legge inn en link, men kan du ikke bare kopiere denne eller skrive den inn forhånd? Beklager min uvitenhet innenfor data :-)

Mvh

Gjest Shira12

http://www.lommelegen.no/art/art2059.asp

Her står det hvordan man utsetter med de forskjellige merkene p-piller.

Jeg fikk ikke til og legge inn en link, men kan du ikke bare kopiere denne eller skrive den inn forhånd? Beklager min uvitenhet innenfor data :-)

Mvh

Det ble visst en link allikevel.

Jaja, det var den uvitenheten da.....

Gjest LailaG

Heisann!

En gang jeg skulle usette mensen fikk jeg en engen medisin til dette, husker ikke hva det heter.

men da tok jeg to tabeletter hver dag så lenge jeg skulle usette den, og når jeg ville ha den tilbake slutta jeg bare og ta tabelettene.

Jeg trengte ikke time hos legen engang for å få tabelettene det var bare ringe og etterpå hente dem.

Veldig enkelt og greit:)

Mye enklere en p-piller.

Lykke til og ha en god sommer!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...