Gå til innhold

Noen råd?


Soria

Anbefalte innlegg

Er det noen som har noen tips til hvordan jeg kan jobbe for å få kontakt med følelsene mine igjen? Da tenker jeg ikke på terapi, men ting jeg kan gjøre selv i det daglige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Timari

jeg har ofte hatt stor nytte av å skrive ned følelser jeg har i en dagbok. må innrømme at jeg har forsømt dette en god stund nå, men det nytter ikke å skrive når man ikke føler for det.

ellers har jeg hatt god nytte av å lese dikt og å uttrykke meg kreativt feks med med å tegne, male, strikke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bugge1365380662

Jeg kjenner at jeg får god kontakt med følelsene mine når jeg går en rimelig rask tur for meg selv.Vet ikke hvorfor, men kanskje det kan være slik for andre også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner at jeg får god kontakt med følelsene mine når jeg går en rimelig rask tur for meg selv.Vet ikke hvorfor, men kanskje det kan være slik for andre også.

Jeg har et snev av agorafobi så jeg er litt lukket når jeg er ute. Da venter jeg egentlig bare på å bli ferdig å være ute så da får jeg ingen kontakt med følelsene. Dessuten er de så begravet at jeg tror det skal sterk lut til for å få dem frem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har ofte hatt stor nytte av å skrive ned følelser jeg har i en dagbok. må innrømme at jeg har forsømt dette en god stund nå, men det nytter ikke å skrive når man ikke føler for det.

ellers har jeg hatt god nytte av å lese dikt og å uttrykke meg kreativt feks med med å tegne, male, strikke

For å skrive ned følelser må man nesten ha dem først. Male kan jeg ikke, men å lese dikt gjorde jeg mye før. På tide å begynne igjen kanskje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et snev av agorafobi så jeg er litt lukket når jeg er ute. Da venter jeg egentlig bare på å bli ferdig å være ute så da får jeg ingen kontakt med følelsene. Dessuten er de så begravet at jeg tror det skal sterk lut til for å få dem frem.

Når du har agorafobi føler du ikke frykt når du er ute da? Frykt er jo en følelse... (Eller kansje jeg ikke helt skjønte hva du mente med kontakt med følelsene...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det høres ut som om du har begravd følelsene dine veldig dypt,og det har vel vært hendelser i livet som har gjort det.Tenker at du får ikke kontakt med følelsene dine før du tør å sette deg ned og tenke over hvorfor du valgte å stenge av for følelsene dine. Det kan nok bli "sterk lut"som du sier,så det krever både mot og krefter.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Ingenting er håpløst, det kommer rett og slett ann på hvordan du ser på ting, og det er tankene dine du må endre. Først kommer tanke, så handling, så kommer forandringen. Jeg vil på det dypeste annbefale en hjemmeside som heten sjelen, det er en fantastisk side om hvordan du kan bli inspirert til å tenke deg selv til lykken.Husk alt begynner med en tanke... Du avgjør hvilken!

Sjekk ut: www.sjelen.k-nettet.com

Lykke til!!

Mvh. Lisa:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bugge1365380662

Jeg har et snev av agorafobi så jeg er litt lukket når jeg er ute. Da venter jeg egentlig bare på å bli ferdig å være ute så da får jeg ingen kontakt med følelsene. Dessuten er de så begravet at jeg tror det skal sterk lut til for å få dem frem.

Har du noen formening om hvilke følelser det er du vil ha kontakt med? Er det følelser som er knyttet opp om spesielle opplevelser eller atmosfærer? Eller er det en følelse av tomhet og intethet som plager deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du har agorafobi føler du ikke frykt når du er ute da? Frykt er jo en følelse... (Eller kansje jeg ikke helt skjønte hva du mente med kontakt med følelsene...)

Nei, ikke frykt. Bare en liten uro som ikke gir seg før jeg er inne igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres ut som om du har begravd følelsene dine veldig dypt,og det har vel vært hendelser i livet som har gjort det.Tenker at du får ikke kontakt med følelsene dine før du tør å sette deg ned og tenke over hvorfor du valgte å stenge av for følelsene dine. Det kan nok bli "sterk lut"som du sier,så det krever både mot og krefter.

mvh

Jeg har bedt om terapi for å gå inn i fortiden min. Skal få noen timer for å prøve til høsten. Jeg ville bare prøve litt på egenhånd om det er mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du noen formening om hvilke følelser det er du vil ha kontakt med? Er det følelser som er knyttet opp om spesielle opplevelser eller atmosfærer? Eller er det en følelse av tomhet og intethet som plager deg?

Jeg går nessten i en tåke der ingenting betyr noe og ingenting haster. Det betyr at jeg får gjort veldig lite og ikke har noen interesser. Det gjør igjen at jeg ikke har noen mål, ingenting å jobbe for. Jeg prøver ting, men alt blir kjedelig når det mister nyhetens interesse. Det må være mulig å oppnå mer enn det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Ingenting er håpløst, det kommer rett og slett ann på hvordan du ser på ting, og det er tankene dine du må endre. Først kommer tanke, så handling, så kommer forandringen. Jeg vil på det dypeste annbefale en hjemmeside som heten sjelen, det er en fantastisk side om hvordan du kan bli inspirert til å tenke deg selv til lykken.Husk alt begynner med en tanke... Du avgjør hvilken!

Sjekk ut: www.sjelen.k-nettet.com

Lykke til!!

Mvh. Lisa:)

Takk for tipset. Leste litt der, men kan ikke si at jeg kjente meg igjen. Det skumle er at jeg har det bra mens dagene flyr fra meg uten at jeg har gjort noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bugge1365380662

Jeg har bedt om terapi for å gå inn i fortiden min. Skal få noen timer for å prøve til høsten. Jeg ville bare prøve litt på egenhånd om det er mulig.

En ting du kan gjøre for å få tak i følelsene dine,er å lese bøker om drømmepsykologi.Når du leser om det, begynner en å huske drømmene sine veldig mye bedre,er min opplevelse.Jan og Lisbet Brudal har skrevet en bok som heter Drømmepsykologi og de er begge psykologer. Drømmer kan være en innfallsport til fortid, nåtid, ønskt fremtid, til bearbeidelse.Og mye mer.En fin måte å forberede terapi på. Ha gjerne en bok liggende til å skrive ned drømmer.Anbefales sterkt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting du kan gjøre for å få tak i følelsene dine,er å lese bøker om drømmepsykologi.Når du leser om det, begynner en å huske drømmene sine veldig mye bedre,er min opplevelse.Jan og Lisbet Brudal har skrevet en bok som heter Drømmepsykologi og de er begge psykologer. Drømmer kan være en innfallsport til fortid, nåtid, ønskt fremtid, til bearbeidelse.Og mye mer.En fin måte å forberede terapi på. Ha gjerne en bok liggende til å skrive ned drømmer.Anbefales sterkt.

Takk for tipset. Jeg skal se etter den på biblioteket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest anouschka78

For å skrive ned følelser må man nesten ha dem først. Male kan jeg ikke, men å lese dikt gjorde jeg mye før. På tide å begynne igjen kanskje.

Ja, male!

Det har jeg tenkt å begynne med. Kjøpe et lerret og maleutstyr (trenger ikke være dyrt.) Lerretet kan du males over igjen. Prøv å sette farge på følelsene :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...